به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در عکس یادگاری سران گروه ۲۰ در اوساکای ژاپن در کنار هم ایستادند و در هنگام گرفتن عکس در حالی که دیگران سران این گروه برای عکس آماده می‌شدند، این دو به شوخی و بذله گویی با هم پرداختند.

کنار هم قرار گرفتن جالب توجه ترامپ و بن سلمان در عکس دسته جمعی سران گروه ۲۰ + عکس

عکس ترامپ و بن سلمان در نشست گروه ۲۰ سوژه شد

عکس ترامپ و بن سلمان در نشست گروه ۲۰ سوژه شد

در زمان گرفتن عکس دسته جمعی سران گروه ۲۰ ترامپ و بن سلمان در حال گفتگو و خوش و بش با هم دیگر دیده شدند. رئیس جمهور آمریکا در این عکس بین بن سلمان و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه ایستاد. همچنین نکته جالب توجه پیش از آماده شدن برای گرفتن عکس دسته جمعی سران گروه بیست این بود که ترامپ شانه به شانه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه راه می‌رفت و سپس در زمان گرفتن عکس در کنار ولیعهد سعودی قرار گرفت.

به نوشته هیل، در حالی که نمی‌توان ترامپ را برای جایی که در این عکس قرار گرفته، مقصر دانست، همین موضوع می‌تواند دلایل بیشتری را برای قانونگذاران کنگره ایجاد کند که در تلاشند تا رئیس جمهور آمریکا را برای روابط با ولیعهد سعودی تحت فشار قرار دهند.

قانونگذاران آمریکایی در تلاش هستند تا قرارداد او برای فروش تسلیحات نظامی به عربستان را بلوکه کنند. سنای آمریکا هفته گذشته به بلوکه کردن این قرارداد تسلیحاتی با عربستان رای داد. هرچند انتظار می‌رود که رای سنا از سوی کاخ سفید وتو شود. همچنین هفت سناتور جمهوری‌خواه به جمع دموکرات‌هایی پیوستند که به دنبال بلوکه کردن قرارداد فروش تسلیحات نظامی به عربستان هستند.

این قرارداد تسلیحاتی که بیش از ۸ میلیارد دلار ارزش دارد، تسلیحات نظامی را در اختیار عربستان، امارات و اردن قرار می‌دهد. دونالد ترامپ، توانست ماه گذشته با استفاده از یک حکم قانونی اضطراری بدون دریافت مجوز کنگره این کشور فروش ۸ میلیارد دلار تسلیحات نظامی به عربستان را پیش ببرد.

دولت ترامپ در حالی از ارسال سلاح به عربستان سعودی حمایت می‌کند که حملات هوایی‌ این کشور در یمن تاکنون هزاران کشته و زخمی بر جای گذاشته است. ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی از مارس ۲۰۱۵ بدون مجوز سازمان ملل در تلاش برای احیای قدرت هم پیمان نزدیک خود منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن و همچنین تضعیف جنبش مردمی انصارالله، یمن را هدف حملات مرگبار هوایی قرار داده است.