به دنبال شیوع و گسترش ویروس کرونا در بیش از ۹۰ کشور جهان و مبتلا شدن حدود ۱۰۰ هزار نفر به این ویروس، متاسفانه ترس و اضطرابی کاذب در برخی مردم جهان به وجود آمده که نتیجه آن هجوم به‌وقفه به فروشگاه‌ها و داروخانه‌ها جهت تهیه اقلام بهداشتی نظیر مواد شوینده و ضدعفونی کننده، ماسک، دستکش ودستمال کاغذی بوده است. به دنبال این مراجعه‌ها و خرید‌های بیش از حد نیاز فقط به دلیل ترس از تمام شدن مواد بهداشتی، فروشگاه‌ها پی در پی از این مواد تخلیه شده و گاهی نیز درگیری‌هایی بین مردم صورت می‌گیرد.

در ویدئویی که به تازگی در یکی از سایت‌های خارجی منتشر شده است نزاع و درگیری ۳ زن را بر سر خرید دستمال کاغذی و تصاحب آن برای خود نشان می‌دهد. در این ویدئو که یک مادر و دختر، سبد چرخ‌دار خود را با چندین بسته دستمال کاغذی پر کرده‌اند، با یک زن دیگر که قصد داشته یک بسته دستمال کاغذی از سبد آن‌ها بردارد دعوا کرده و زد و خورد می‌کنند. در این درگیری زن سیاه‌پوست به آن‌ها می‌گوید که فقط یک بسته دستمال می‌خواهد اما مادر و دختر به هیچ وجه به او اجازه نمی‌دهند که حتی یک بسته بردارد. بعد از این درگیری، مردم و حاضرین در فروشگاه اقدام به جدا کردن آن‌ها می‌کنند و پس از دقایقی پلیس فروشگاه نیز سررسیده و هر دو طرف را آرام می‌کند.

 

دعوا بر سر دستمال کاغذی!

دعوا بر سر دستمال کاغذی!

 

این ویدئو در یکی از فروشگاه‌های استرالیا ضبط شده است در حالی که تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور تنها ۶۴ نفر ثبت شده‌ است، به گفته کارکنان این فروشگاه‌ها، مردم همه روزه پشت دربهای فروشگاه‌ها صف می‌کشند و به محض باز شدن درب‌ها به داخل هجوم می‌برند و به سراغ اقلام بهداشتی می‌روند. مقامات این کشور گفته‌اند نگرانی برای کمبود مواد بهداشتی نیست و کارخانه‌ها با افزایش مواد اولیه و ساعت کاری، این اقلام را تامین می‌کنند.

 

دعوا بر سر دستمال کاغذی!

دعوا بر سر دستمال کاغذی!