روزنامه القدس العربی گزارش داد، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در فوریه ۲۰۱۹ دخترعموی خود «بسمه بنت سعود بن عبدالعزیز» را که قصد سفر درمانی به سوئیس داشت، از خانه اش ربوده و بازداشت کرد.

این روزنامه تاکید کرده است که این شاهدخت سعودی بیش از یک سال است که در زندان «الحائر» در خارج از ریاض به دستور ولیعهد زندانی است.

ماجرا در ۲۸ فوریه سال میلادی گذشته رخ داده است زمانی که این شاهدخت قرارداد ۸۰ هزار یورویی با شرکت هواپیمایی «رد استار» امضا کرد تا وی را برای درمان به سوئیس ببرد و شواهد حاکی از این است که وی برای خانواده‌اش نیز گذرنامه گرفته بوده است، اما این پرواز هیچ وقت انجام نشد.

 

بازداشت دخترعموی محمد بن سلمان به دستور وی

 

روزنامه اسپانیایی در ادامه نوشت: بر اساس آنچه دوربین مداربسته خانه دختر عموی بن سلمان نشان داده است، نه نفر در خانه وی در جده منتظر بازگشت و دستگیری وی بوده‌اند و پس از مشاهده دوربین‌ها آن‌ها را مخدوش کرده‌اند تا دیده نشوند و هنگامی که بسمه و دو دخترش به خانه بازگشتند وی را دستگیر کردند.

این روزنامه به نقل از منبعی نزدیک به شاهدخت سعودی افزود: این افراد به وی گفته اند که ولیعهد می‌خواهد با وی صحبت کند، اما وی متوجه شده است که دیداری در کار نیست و به زودی بازداشت خواهد شد. این منبع گفته وی از آن زمان تاکنون در سلول ۱۰۸ بند ب زندان الحائر ریاض زندانی است و هفته‌ای یک بار می‌تواند به خانواده اش زنگ بزند. خانواده‌اش نمی‌دانند دخترشان تا کی در زندان می‌ماند درحالی که وضع سلامتی و جسمانی وی بسیار وخیم است.

بسمه بنت عبدالعزیز به مقالات خود درباره زن سعودی و اصلاحات اجتماعی مشهور است که در اروپا چاپ می‌شد و در سال ۲۰۱۶ با میانجیگری محمد بن نایف، ولیعهد آن زمان که پسر عمویش بود به عربستان بازگشت، اما دیری نگذشت که بن نایف برکنار شد و شماری از شاهزاده‌ها و این شاهدخت سعودی بازداشت شدند.