لحظاتی بعد از درگذشت «محمدعلی کشاورز» هنرمندان راهی منزل بازیگر پدرسالار شدند، علی نصیریان، اسماعیل شنگله، مریم امیرجلالی، سیدمحمد طباطبایی حسینی مدیرعامل جدید مؤسسه هنرمندان پیشکسوت، علیرضا تابش از جمله هنرمندان و مسئولین فرهنگی هنری بودند که در خانه این بازیگر پیشکسوت حضور یافتند.

(تصاویر) حضور هنرمندان در خانه محمدعلی کشاورز

اسماعیل شنگله که از جمله نزدیک‌ترین دوستان محمدعلی کشاورز بود به محض ورود به منزل کشاورز با چشمانی اشکبار به غم دوست قدیمی خود نشست، شنگله و کشاورز سال‌ها در کنار یکدیگر به همکاری پرداخته بودند.

علی نصیریان دیگر هنرمند برجسته سینما، تئاتر و تلویزیون نیز بعد از انتشار خبر فوت محمدعلی کشاورز در خانه وی حضور یافت، وی در گفتگو با خبرگزاری میزان، پیرامون درگذشت محمدعلی کشاورز گفت: از این اتفاق احساس تاسف و تاثر می‌کنم و برایم باورش سخت است که دیگر کشاورز را در جمعمان نداریم.

(تصاویر) حضور هنرمندان در خانه محمدعلی کشاورز

مریم امیرجلالی بازیگر باسابقه تلویزیون و سینما از جمله دیگر هنرمندانی بود که در لحظات ابتدایی فوت بازیگر فیلم مادر در خانه وی حضور یافت.

کشاورز ایفای نقش در بیش از ۱۰۰ اثر در ژانر‌ها و مدیوم‌های مختلف را در کارنامه خود دارد و دهه ۷۰ اوج بازیگری این هنرمند توانا به شمار می‌رود.

(تصاویر) حضور هنرمندان در خانه محمدعلی کشاورز

کشاورز به دلیل بازی در نقش‌ها و ژانر‌های مختلف و همکاری با کارگردانانی، چون علی حاتمی، ناصر تقوایی، ابراهیم گلستان، فرخ غفاری، داریوش مهرجویی، بهرام بیضایی و عباس کیارستمی، کارنامه‌ای پربار و متنوع دارد.

کشاورز در کارنامه خود همکاری با برخی بازیگران بزرگ سینمای جهان هم دارد. این بازیگر در فیلم‌های بین‌المللی همچون «کاروان‌ها» و «صحرای تاتارها» به ترتیب با چهره‌هایی، چون آنتونی کویین و ماکس فون سیدو همبازی بوده است. او دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر جمهوری اسلامی ایران است.