به گزارش اکونا پرس،

حجت الاسلام قاسم عبدالهی رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: این حکم پس از سپری شدن مراحل قانونی و تشریفات قضایی صادر و اجرایی شده است.

وی ادامه داد: این متهم در مردادماه سال گذشته دختر پنج ساله ای به نام ' تبسم' را به قتل رسانده بود که در کیفرخواست آن اتهامات کودک آزاری، تجاوز به عنف، قتل نفس و ارتباط نامشروع با مادر مقتول درج شده بود و حکم اعدام برای اتهام تجاوز به عنف بوده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: اگر چه این متهم به اتهام قتل نفس نیز به اعدام محکوم شده بود اما به دلیل درخواست اولیای دم به دریافت دیه، این حکم اجرا نشد و دیه تبسم نیز از اموال به جا مانده احتمالی وی پرداخت می شود.

وی بیان کرد: قاتل تبسم همچنین به اتهام کودک آزاری به 6 ماه حبس و به اتهام ارتباط نامشروع با مادر مقتول به تحمل 99 ضربه شلاق محکوم شده بود.

حجت الاسلام عبدالهی افزود: مادر تبسم نیز به اتهام ارتباط نامشروع با فرد قاتل (ر - صالحی) به 2 سال حبس تعزیری و اجرای 2 مرحله ای 105 ضربه شلاق تعزیری و مساعدت در خلاصی متهم از محاکمه نیز به چهار سال و نیم حبس تعزیری محکوم شد.

وی اضافه کرد: دو متهم دیگر با هویت (ص - فتحی) و (ن- رهبر) به اتهام دایر بر مساعدت در خلاصی متهم از محاکمه و مجازات به یک سال و نیم حبس تعزیری متهم شدند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: شخص دیگری با هویت (م - پناهی) نیز در ارتباط با این پرونده دستگیر شد که به اتهام ارتباط نامشروع با مادر تبسم به تحمل 99 ضربه شلاق و به لحاظ تطمیع مجازات های تکمیلی به انجام خدمات عمومی رایگان در فصل تابستان در 2 سال متوالی در مجتمع ندامتگاه باز کوثر ساوه محکوم شد.

وی در تشریح این جنایت Crime گفت: هفتم مرداد ماه پارسال دختر بچه پنج ساله ای در حالت کما به یکی از بیمارستان های ساوه ارجاع شد در معاینات اولیه آثار ضرب و شتم بر بدن کودک مشاهده شد و زنی که آن را به بیمارستان آورده بود علت آن را زمین خوردن فرزندش در پارک عنوان کرده بود.

حجت الاسلام عبدالهی افزود: مسئولان بیمارستان پلیس Police را در جریان قرار دادند و با دستور قضایی بررسی های دقیق تر انجام شد و در نهایت کودک آزاری و تجاوز به عنف نیز تایید شد.

وی بیان کرد: در بررسی دوربین های مداربسته بیمارستان در زمان مراجعت مادر این کودک 2 مرد او را همراهی می کردند که در بازجویی از مادر تبسم صورت مشخص شد ساعاتی قبل از جنایت برای تهیه غذا از خانه رفته و هنگام مراجعت فرزندش را در حالت کما یافته است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: پس از تحقیقات کارآگاهان از همسایه ها مشخص شد که مادر تبسم با فردی به هویت (ر - صالحی) متولد 1363 ارتباط دارد که بنا به اظهارات بستگان قرار بوده در آینده با وی ازدواج کند.

حجت الاسلام عبدالهی افزود: این درحالی بود که مادر تبسم به دلیل اختلافات خانوادگی با همسرش که در حوالی ساوه سکونت داشته زندگی نمی کرد و به اتفاق دخترش به ساوه مهاجرت کرده بود.

وی توضیح داد: تبسم در نهم مرداد ماه با وجود تلاش پزشکی جان سپرد و پزشکی قانونی نیز در معاینه جسد ضربات متعدد بر بدن طفل را مورد تایید قرار داد و با تکمیل بررسی های قضایی وقوع تجاوز هم احراز شد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی توضیح داد: متهم ردیف اول این پرونده (ر- صالحی)پس از دستگیری به ارتباط با مادر کودک مقتول اقرار کرد و در نهایت با دلایل و شواهد به دست آمده برای قضات موضوع تجاوز به عنف نیز احراز شد.

حجت الاسلام عبدلهی اظهار کرد: این پرونده 2 بخش پیگیری داشت که اتهام تجاوز به عنف به دادگاه کیفری و قتل کودک نیز در دادسرای ساوه مورد بررسی های بیشتر قرار گرفت.

وی گفت: پس از تحقیقات تکمیلی چند نفر در ارتباط با این جنایت شناسایی و مورد تعقیب قرار گرفتندکه در نهایت یک حکم برای ارتباط نامشروع (ر - صالحی) و مادر مقتول صادر شد و قاتل به قصاص نفس کودک و اعدام از طریق چوبه دار به اتهام تجاوز به عنف محکوم شد.

وی اضافه کرد: این رای در شعبه سوم دادگاه کیفری یک ساوه صادر شد و پس از اعتراض متهمان، پرونده به شعبه 29 دیوان عالی کشور ارسال و در تاریخ هفتم مهرماه در این مجمع قضایی نیز مورد تایید قرار گرفت وحکم امروز اجرا شد.

ساوه دومین کانون جمعیتی استان مرکزی پس از اراک است