به گزارش اکونا پرس،

دختری ۲۲ ساله به نام روبی اهل آمریکا پس از ابتلا به بیماری تحت عنوان” gastroparesis ” از سه سال پیش تاکنون نتوانسته غذا بخورد و تنها راه تغذیه او از طریق لوله است.

آنچه در بدن مبتلایان به این بیماری رخ می‌دهد به این صورت است که فرایند هضم غذا بسیار کند رخ می‌دهد به طوری که گویا قسمتی از عضلات معده فلج می‌شوند، نوعی اختلال گوارشی که تاثیر شدید و مستقیم روی حرکات عظلات معده می‌گذارد.

www.dustaan.com این دختر جوان سه سال است که غذا نخورده! +عکس

ماجرا به سال ۲۰۱۵ بازمی گردد که روبی در حال گذراندن دوره خلبانی بود و یک روز احساس کرد مشکلی در ناحیه دستگاه گوارش او به وجود آمده است؛ بنابراین او به بیمارستان منتقل شد و پزشکان با تشخیصی اشتباه عمل جراحی آپاندکتومی را روی او انجام دادند. پس از آن نیز با وجود حالت تهوع بسیار، احساس خستگی فراوان پس از خوردن غذا و به طور کل درد‌هایی که او مدام از آن‌ها رنج می‌برد ۹ ماه طول کشید تا سرانجام پزشکان به مشکل اصلی وی‌ی بردند.

طی این سه سال وزن روبی از ۷۲ به ۵۰ کیلوگرم کاهش یافت و سپس او به ۴۲ کیاو رسید. به گفته روبی او همیشه یک سطل برای مواقع تهوع کنار دست خود داشت، زیرا این حالت برایش غیرقابل کنترل بود. همچنین وی به این موضوع اشاره می‌کرد که در یک لحظه هیچ میلی به خوردن غذا نداشت، اما چند لحظه بعد مانند زنان باردار میل شدیدی به خوردن غذا پیدا می‌کرد.

این دختر می‌گوید که هیچ درمان قطعی تاکنون برای حل مشکلات او پیدا نشده و به صراحت وحشت خود را از این وضعیت ابراز می‌کند. “وقتی جمله هیچ درمانی برای تو وجود ندارد را می‌شنوم گویا قلبم می‌خواهد از کار بایستد! من واقعا نمیتوانم برای مدت طولانی با تغذیه از طریق لوله زنده بمانم. به نظرم این لوله که در بدن من کار گذاشته شده است هم احتمال دارد عفونت‌ها را به بدن من منتقل کند هم ممکن است کبدم را دچار نارسایی کند هرچند که ویتامین‌های مورد نیاز مرا تامین می‌کند”.