به گزارش اکونا پرس،

گلزنی در جام جهانی کار بسیار سختی است و از این لحاظ گلزنان این رقابتها یکی از بزرگ ترین افتخارات فوتبالی خود را به دست آورده اند. با وجود سخت بودن گلزنی دررقابت های جام جهانی بازیکنانی هستند که اساتید گلزنی در این رقابت ها به شمار می روند.

1- میرسلاو کلوزه

مرد شماره یک گل های جام جهانی کلوز لهستانی الاصل است، ستاره ای که برای تیم ملی فوتبال آلمان به میدان رفت. او 16 گل زده و برترین گلزن تاریخ جام جهانی به شمار می رود. او در چهار جام جهانی 2002, 2006, 2010, 2014 به میدان رفت و به ازای هر مسابقه میانگین 0.67 گل را به ثمر رساند. کلوزه این تعداد گل را در 24 بازی به ثمر رساند. البته یکی از دلایل مهم قرار گرفتن کلوزه در صدر برترین گلزنان تاریخ جام جهانی عربستان سعودی است! سعودی ها در جام جهانی 2002 نماینده شایسته ای برای آسیا نبودند و در همان مسابقه نخست مرحله گروهی خود با هشت گل مقابل آلمان تحقیر شدند. کلوزه در آن مسابقه هت تریک کرد و سه گل به تیم ضعیف عربستان زد. اگر عربستانی نبود کلوزه هرگز رنگ صدر جدول برترین گلزنان تاریخ جام جهانی نمی رسید.

کلوزه پس از اینکه رکورد رونالدو را زد و به افتخار برترین گلزن تاریخ جام جهانی رسید گفت: «این رکورد برای من مهم بود و خوشحالم رکورد یکی از بزرگ ترین اسطوره های فوتبال را شکستم. من خیلی خوشحالم که اینگونه برای همیشه از تیم ملی فوتبال آلمان می روم.»

2- رونالدو نازاریو

او که یکی از بهترین بازیکنان تاریخ است 15 گل برای تیم ملی برزیل در جام جهانی به ثمر رساند. خرگوش چاق برزیلی در جام های جهانی1994, 1998, 2002, 2006 حضور داشت. البته در جام 94 او یک دقیقه هم به میدان نرفت و گلزنی هایش مربوط به جام جهانی جهانی بعدی می شود. میانگین 0.76 گل برای هر بازی برای این اسطوره برزیلی ثبت شده است. رونالدو این 15 گل را در 19 مسابقه ای که در مجموع برای برزیل در جام جهانی به میدان رفته به ثمر رساند.

وقتی در جام جهانی 2014 رکورد رونالدو از سوی کلوزه شکسته شد این برزیلی در گفت و گویی تاکید کرد: «کلوزه 35 ساله است و باید پیشتر از دنیای فوتبال و یا حداقل از بازی‌های ملی کناره گیری می‌کرد!من از اینکه دوران موفقی در تیم‌ ملی داشته‌ام و رکوردهایی هم به جا گذاشتم به خودم افتخار می‌کنم اما می‌دانم که رکوردها برای شکسته شدن هستند.»

3- گرد مولر

مولر به «بمب افکن» آلمانی ها معروف بود. او به عنوان برترین گلزن تاریخ جام جهانی شناخته می شود چرا که تعداد گل هایی که در این رقابت ها به ثمر رسانده از تعداد بازی هایش بیشتر است. مولر در جام های جهانی 1970, 1974 بازی کرد و میانگین 1.08 گل را به ازای هر بازی ثبت کرد. مولر در 13 مسابقه ، 14 گل زد.

4- ژوست فونتن

برخی دیگر فونتن را برترین گلزن جام جهانی می دانند. این فرانسوی برای تیم ملی کشورش فقط شش بار در جام جهانی به میدان رفت اما در این همین شش بازی 13 گل به ثمر رساند تا میانگین فوق العاده 2.17 گل برای هر بازی ثبت شود. فونتن فقط در جام جهانی 1958 بازی کرد و 13 گل به ثمر رساند.

5- پله

و اما مروارید سیاه برزیلی... او که با تیم ملی برزیل سه بار قهرمان جهان شد در 4 جام جهانی به میدان رفت. جام های جهانی 1958, 1962, 1966, 1970. پله 14 بار به میدان رفت و 12 گل زد و میانگین 0.86 گل برای هر مسابقه داشت.

رتبه های ششم و هفتم

ساندرو کوچیس (مجارستان) و یورگن کلینزمن (آلمان) دیگر گلزنان برتر جام جهانی هستند. این دو بازیکن هر کدام 11 گل در جام جهانی به ثمر رساندند.

هلموت ران (آلمان غربی)، گری لینه کر (انگلستان)، گابریل باتیستوتا (آرژانتین)، تئوفیلو کوبیاس (پرو)، توماس مولر(آلمان) ، گرزگورز لاتو ( لهستان) نیز همگی 10 گله های تاریخ جام جهانی هستند.

بدون مسی، بدون رونالدو

مسی و رونالدو در تمام سال های اخیر بر سر تصاحب توپ طلا با یکدیگر رقابت داشته اند اما این دو سوپراستار تیم های رئال مادرید و بارسلونا هرگز گلزنان مطرحی در جام های جهانی نبوده اند. مسی 5 گل به ثمر رسانده، او در سه جام جهانی بازی کرده و روسیه چهارمین جام جهانی او محسوب می شود. رونالدو اما وضعیت بدتری دارد و هرگز گلزن مطرحی نه تنها در جام جهانی که برای تیم ملی کشورش هم در این رقابت ها محسوب نمی شود.

۵ آقای گلِ جام جهانی +اینفوگرافیک