به گزارش اکونا پرس،

در دنیا شهرهایی وجود دارد که بنا به دلایلی، مدتها پنهان از دید عموم بوده و مکان جغرافیایی آن‌ها ناشناخته مانده است. حال بقایای برخی از این شهرها به‌طور اتفاقی توسط باستان‌شناسان و یا گردشگران پیدا شده اند. در این مطلب شما را با چند شهر گمشده آشنا می کنیم.

پمپی _ شهر ناپل

شهرهای معروف گمشده ای که دوباره کشف شدند
این شهر در سال ۷۹ میلادی به همراه شهر هرکولانیوم، به دلیل فوران آتشفشان وسویوس در زیر ۶ متر خاکستر مدفون شد. این شهر در سال ۱۷۴۸ توسط یک مهندس اسپانیایی کشف شد.
ماچوپیچو _ پرو

شهرهای معروف گمشده ای که دوباره کشف شدند
این شهر پیچ در پیچ در سال ۱۵۰۰ بعد از حمله اسپانیایی‌ها خالی از سکنه شد و در سال ۱۹۱۱ یک تاریخدان آمریکایی به نام هیرام بینگام آنجا را دوباره احیا کرد.
پترا _ اردن

شهرهای معروف گمشده ای که دوباره کشف شدند
این شهر یکی از عجایب دنیا محسوب می شود و در دل یک کوه قرار دارد. پترا توسط یک گردشگر سوییسی به نام یوهان لودویگ بورخاردت در سال ۱۸۱۲ کشف شد و هم اکنون به یک مکان گردشگری حفاظت شده تبدیل شده است.
سیداد پردیدا _کلمبیا
این منطقه توسط قوم تایرونا در سال ۸۰۰ میلادی ساخته شده و نامش به معنی شهر گمشده است. گروهی از افراد که در جستجوی گنج باستانی بودند در سال ۱۹۷۲ سیداد پردیدا را کشف کردند.
تیکال _ گواتمالا

شهرهای معروف گمشده ای که دوباره کشف شدند
این منطقه پایتخت قوم مایا بود و به دلیل معماری پلکانی خود شهرت دارد و قدمت آن به چهار قرن قبل از میلاد مسیح بر می گردد. در قرن ۱۰ تیکال به دلیل مرگ و میر افراد خالی از سکنه شد ولی هنوز هم برای تاریخ دانان قابل توجه است.
دولاویرا _ هند
نکته قابل توجه این شهر ساختار عجیب مخازن آبی و برج‌های دیده‌بانی آن است و بزرگ‌ترین شهر اولین تمدن هند نیز محسوب می شود. این شهر توسط جی. پی. جوشی در سال ۱۹۶۷ به جهانیان معرفی شد.
موهنجو دارو _ پاکستان

شهرهای معروف گمشده ای که دوباره کشف شدند
موهنجو دارو به معنی تپه مردگان است. این شهر در قرن ۱۹ قبل از میلاد به دلایلی نامعلوم به حال خود رها شد تا این‌که توسط گردشگری به نام جان مارشال در سال ۱۹۲۴ کشف شد.
هاتوسا _ ترکیه

شهرهای معروف گمشده ای که دوباره کشف شدند
این شهر مرکز قلمرو هیتایت ها یکی از اولین تمدن‌های بشری در عصر برنز بود که بعد از چند قرن به دلایل مرموزی از بین رفت. هاتوسا در سال ۱۸۹۳ به دست ارنست چانتر کشف شد.