به گزارش اکونا پرس،

شرکت تویوتا اعلام کرده است تا زمان برگزاری بازی‌های المپیک توکیو در سال 2020 بیش از 100 دستگاه از اتوبوس‌های هیدروژنی را به حمل و نقل شهری توکیو  تحویل می‌دهد.

دیگر ویژگی جالب که در Sora وجود دارد سیستم منبع تغذیه خارجی آن است که توانایی تامین 9 کیلو وات برق برای حرکت اتوبوس را دارد. نتیجه این سیستم تحویل 235 کیلو وات ساعت انرژی الکتریکی به اتوبوس است که بسته به شرایط برای حرکت یک یا دو روز کاری اتوبوس کافی است.

تویوتا تولید اتوبوس هیدروژنی را آغاز کرد+ تصاویر

کمپانی تویوتا هدف از طراحی این اتوبوس‌ها را کمک به جامعه اعلام کرده است. به همین دلیل این کمپانی خودرو‌سازی ویژگی‌های خاصی را در اتوبوس پیل سوختی هیدروژن قرار داده است. تعدادی از این ویژگی‌ها را در زیر بیان می‌کنیم:

 عملکرد زیست محیطی عالی

سیستم پیل سوختی تویوتا باعث بهبود عملکرد زیستی اتوبوس Sora به دلیل عدم انتشار آلاینده‌ها نظیر دی‌اکسید‌کربن شده است. استفاده از فناوری خودرو هیدروژنی تا حد زیادی باعث کاهش ارتعاشات اتوبوس و ایجاد سروصدا می‌شود.

بهبود راحتی سرنشینان

صندلی‌های افقی اتوبوس Sora در زمان عدم استفاده به طور خودکار تا می‌شود تا راحتی و آسایش بیشتری برای مسافران به ویژه معلولین فراهم شود، این نتیجه مکانیزم ذخیره‌سازی اتوماتیک است.

تویوتا تولید اتوبوس هیدروژنی را آغاز کرد+ تصاویر

مانیتورینگ محیطی اتوبوس با تجهیز به 8 دوربین در داخل و خارج اتوبوس باعث جلوگیری از برخورد با عابران‌پیاده و دوچرخه‌سواران که در اطراف اتوبوس می‌شود و در نتیجه ایمنی Sora را افزایش می‌دهد.

تویوتا تولید اتوبوس هیدروژنی را آغاز کرد+ تصاویر

برای کنترل شتاب در این اتوبوس نیز از پیل‌های سوختی استفاده می‌شود. این اتفاق سبب شتاب گیری آرام و کنترل شده اتوبوس می‌شود و مانع توقف و سرعت گیری ناگهانی می‌گردد.