به گزارش اکونا پرس،

"طارق جدعون" نام جوانی بلژیکی است که اصالتا اهل مغرب بوده  است. این شخص در سال 2014 به تروریست های داعش ملحق شد و پس از پیوستن به آنها، تحت عنوان مربی آموزشی "اشبال الخلافة ( کودکان و نوجوانان داعشی) که بین تروریست ها به بچه شیرهای خلافت نیز معروف هستند، در این گروه مشغول به فعالیت گشت،همچنین از دیگر اقداماتی که وی انجام می داد حضور در ویدئوی های تبلیغاتی داعش به منظور تهدید برخی افراد یا کشورها بود.

سرانجام طارق که پس از عضویت در داعش به "أبو حمزة البلجیکی" شهرت یافته بود دوران خوشی اش به سر رسیدو از پشت میله های زندان در عراق سر درآورد و دیگر نوبت آن رسید که بابت تک تک جنایات و اقدامات افراط گرایانه ای که انجام داده بود جواب پس دهد.

"جدعون" در دادگاهی که 10مه برگزار شد با پافشاری بر بی گناهی و ادعای اغفال و گمراه شدن سعی داشت از مسئولیت جنایاتی که مرتکب شده بود شانه خالی کند اما سرانجام در دادگاه روز سه شنبه  از تلاش بی ثمر برای اجرای نمایشی دروغین خود دست برداشت و به حکمی که لایقش بود تن سپرد،حتی زمانی که قاضی دادگاه به او اجازه داد تا هرآنچه برای دفاع از خود دارد بر زبان بیاورد،طارق جز سکوت پاسخی نداشت.

بنا بر اعلام "السومریة نیوز"عبدالستار بیرقدار سخنگوی شورای عالی قضایی عراق طی بیانیه ای از صدور حکم اعدام برای" أبو حمزة البلجیکی" در دادگاه منطقه رصافه در شرق بغداد خبر داد.

این مقام عراقی همچنین بیان کرد که "ابو حمزة" یکی از مشهورترین تروریست های خارجی تحت تعقیب بوده است که اکنون چوبه دار در انتظار اوست،همچنین بنا بر گفته بیرقدار، این داعشی  در چندین عملیات تروریستی در عراق و سوریه نیز شرکت داشته است.

اکنون با استناد به ماده چهارم قانون مبارزه با تروریسم،حکم اعدام صادر برای طارق جدعون صادر گشته است و پایانی قریب الوقوع جز چوبه دار در انتظارش نخواهد بود.