به گزارش اکونا پرس،
قورباغه ها معمولا موجودات بی آزارند (جدا از یک گونه سمی)، اما همانند بسیاری از حیوانات، اجدادشان بسیار بزرگتر و مرموزتر بودند. بیلزبوفو یا "دم شیطان" به اندازه یک توپ ساحلی حدود 68 میلیون سال پیش ساکن در ماداگاسکار بود و یک مطالعه جدید نشان می دهد که ممکن است از دایناسورها تغذیه میکرده اند. با اندازه گیری قدرت گاز زدن خویشاوندان زنده فعلی ، محققان توانستندقدرت فک اجداد دهان بزرگ و سخت پیکر منقرض شده آن ها را برآورد کنند و متوجه شدند که تخم های دایناسور ها ممکن است در منو ی تغذیه آنها قرار داشته بودند.
 
قورباغه بیلز بوفو

قورباغه بیلز بوفو درنده ترین حیوان ماقبل تاریخ

 قورباغه بیلز بوفو درنده ترین قورباغه دنیا

این مطالعه توسط دانشمندان از دانشگاه آدلاید، دانشگاه پلی تکنیک دولتی کالیفرنیا و دانشگاه کالج لندن انجام شد، که نیروی گاز زدن قورباغه های شاخدار آمریکای جنوبی را با یک مبدل نیرو سنج سفارشی اندازه گیری کرد.
این دستگاه از دو صفحه فلزی ساخته شده که با چرم پوشیده شده و می تواند به درستی میزان نیروی اعمال شده را، که حیوان هنگام گاز زدن روی آن می گیرد اندازه گیری کند.
 
قورباغه بیلز بوفو
 

درباره قورباغه بیلز بوفو چه می دانید

به گفته محققان، اولین بار که حیوان گاز میگیرد،اندازه قدرت گاز قورباغه محاسبه شده است.مارک جونز، نویسنده این مطالعه می گوید:"بر خلاف اکثریت قورباغه هایی که فک های ضعیف دارند و به طور معمول شکار کوچک را مصرف می کنند، قورباغه های شاخدار حیوانات به اندازه خودشان - از جمله قورباغه ها، مارها و جوندگان ها کوچک - را شکار میکنند"و فک قدرتمند آنها نقش مهمی در جذب و تسخیر شکار بازی می کنند."
 
قورباغه بیلز بوفو

آیا می دانید تغذیه قورباغه بیلز بوفو از چه بوده است

حقایق باورنکردنی در مورد باقورباغه بیلز بوفو 

نتایج این تحقیق نشان داد که قورباغه های کوچک شاخدار با عرض سر حدود 4.5 سانتیمتر (1.8 اینچ)، یک نیروی 30 نیوتنی - معادل 3 کیلوگرم (6.6 کیلوگرم) را با گاز زدن خود وارد می کنند. سپس از آن ،به عنوان پایه ای برای برآورد نسبت نیروی گاز گرفتن به اندازه سر و بدن، استفاده میکنند.
با برآورد آن به عرض سر 10 سانتیمتر (3.9 اینچ)رسیدند به این معنی است که این قورباغه های بزرگ باید نیروی گزشی حدود 500 نانومتری داشته باشند - که برای حیوانات مشابه این اندازه سر درست است. از آنجا، تیم تحقیقاتی توانستند نتایج تخمینی را به گونه های بزرگتر ارتقا دهند که نیرو و ضربه ی گاز بیلزبوفو منقرض شده را اندازه گیری کنند.
 
قورباغه بیلز بوفو

رازهای جالب درباره قورباغه بیلز بوفو

 

این هیولاها به طول 41 سانتی متر (16 اینچ) و وزن 4.5 کیلوگرمی (10 پوندی) رشد می کردند و به همین ترتیب می توانستند به عنوان یک گرگ با نیروی 2،200 نیوتن گاز بگیرند. جونز می گوید:"در این نیروی نیش زدن، بیلزبوفو قادر به شکار دایناسورهای کوچک و جوانی بودند، که در محیط زیست مشترک آنها هازندگی میکرده اند . این تحقیق در مجله Scientific Reports منتشر شده است.