به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» در حاشیه جشن خودکفایی و توانمندسازی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) در مشهد‌مقدس گفت: با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط با حوزه اشتغال و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تمهیدات لازم برای اشتغال فارغ‌التحصیلان فراهم شده است تا بتوانیم دستور رئیس‌جمهور را در حوزه اشتغال محقق کنیم.

وی گفت: سال گذشته تقریباً کمترین نرخ بیکاری را در ۲ دهه گذشته داشتیم.

مرتضوی افزود: نرخ بیکاری در سال ۱۴۰۱ به حدود ۹ درصد تنزل پیدا کرد و نسبت به سال قبل حدود ۲ دهم درصد کاهش یافت. در سال ۱۴۰۲ نیز هدف‌گذاری شده که بیش از یک‌میلیون فرصت شغلی ایجاد شود. منابع و تسهیلات این امر تأمین و تاکنون اقدامات خوبی برای ایجاد فرصت‌های شغلی انجام شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: رئیس‌جمهور با جدیت پیگیر موضوع اشتغال است و دستور داده‌اند هر ماه نشست شورای عالی اشتغال برگزار و پیگیری شود.

وی از ایجاد ۲ سامانه در حوزه معاونت اشتغال خبر داد و تصریح کرد: کارفرمایان‌ می‌توانند درخواست خود را برای نیروی کار در «سامانه جستجوی شغل» ثبت کنند و کارجویان از اداره‌های کاریابی و ادارات‌کل استانی به مراکز کارفرمایی و اشتغال معرفی می‌شوند.

مرتضوی با بیان این‌که «شناسایی بیکاران» سامانه دیگری است که در این حوزه طراحی شده است، خاطرنشان کرد: امیدوارم با عملیاتی‌شدن این سامانه بتوانیم در آینده نزدیک همه بیکاران را به‌صورت ماهانه براساس نام، نام خانوادگی، کد ملّی و استان محل سکونت شناسایی کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد که بتوان با برنامه‌ریزی مناسب و نگاه آمایشی، نیازمندی‌ها و اشتغال را به سمت و سوی این مناطق هدایت کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره وضعیت اشتغال استان خراسان‌رضوی گفت: این استان بیشتر از تعهدش در سال ۱۴۰۱ اشتغال ایجاد کرده و امسال پیشگام و پیشتاز است.