عمل بینی از اولین و متداول ترین عمل های زیبایی به منظور بهبود تناسب چهره و زیبایی افراد محسوب می شود زیرا امروزه بسیاری از افراد از شکل ظاهری بینی خود ناراضی بوده و به دنبال راهی برای تغییر این وضعیت هستند. جراحی بینی یک روند جراحی است که شکل ظاهری بینی شما را تغییر داده و خوش فرم می کند. برخی هم در کنار جراحی زیبایی، بینی خود را برای مشکلات تنفسی نیز جراحی کرده تا با یک عمل جراحی به دو نتیجه برسند. در کل برای مردان و زنانی که از اندازه و فرم بینی خود ناراضی هستند، جراحی بینی یک راه حل زیبایی مطمئن و موثر است که می تواند ظاهری دلخواه را به افراد هدیه دهد.

ظرافت و حساسیت این موضوع هم سبب شده تا افراد در انتخاب بهترین جراح بینی در تهران دقت کرده و بتوانند عملی موفقیت آمیز با کمترین عوارض و بیشترین بازدهی داشته باشند. ما در این مقاله سعی کردیم تا هر آنچه باید در مورد جراحی بینی بدانید را پوشش دهیم. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید می توانید به سایت پزشکا (pezeshka.net) مراجعه کرده و یا از سایت هایی نظیر جراحا و جراحتو کمک بگیرید.

جراحی بینی به چه منظوری انجام می شود؟

گاهی افراد برای زیبایی بخشیدن به فرم و اندازه بینی خود و گاهی هم برای بهبود بخشیدن به مشکلات تنفسی اقدام به جراحی بینی خود می کنند. به صورت کلی جراحی بینی برای رسیدن به اهداف زیر انجام می گیرد:

  • ایجاد تغییر در نوک بینی
  • برطرف کردن پولیپ و تورم بافت های داخلی بینی
  • باریک کردن استخوان بینی
  • کوچک یا بزرگ کردن سوراخ های بینی
  • تغییر در زاویه بین لب بالا و بینی
  • انجام عمل ترمیمی بینی
  • اصلاح تیغه میانی بینی

انواع مدل های جراحی بینی

بیشترین صحبتی که شما در اوایل جلسات با جراح بینی خود دارید در مورد فرم دلخواه شما برای جراحی بینی شما است. بیشتر افراد مایل هستند که فرم بینی خود را بعد از پروسیجر مشاهده کنند یا به صورت تقریبی بدانند که قرار است چه نوع تغییراتی در شکل ظاهری بینی خود ایجاد شود. به طور کلی سه مدل فرم بینی وجود دارد که شما می توانید با توجه به خواسته و علاقه خود و همچنین مشورت با پزشک خود بهترین فرم بینی را برای خود انتخاب کنید. انواع مدل های بینی عبارت اند از:

  • مدل فانتزی

این مدل بینی بیشتر شبیه به مدل بینی عروسکی است و نتایج تقریبا مشابهی را در پی خواهد داشت. تغییرات و اصلاحاتی که در این مدل انجام می شود بسیار زیاد است. به عنوان مثال نوک بینی تا زاویه 100 تا 105 درجه به9 سمت بالا فرم دهی می شود و قوس و انحنای پل روی بینی بسیار شدید می باشد.

  • مدل طبیعی

در این مدل از جراحی، هیچ تغییری بر روی بینی به وجود نمی آید و بینی حالت طبیعی، استاندارد و متناسب با چهره فرد را حفظ می کند. در این فرم زاویه میان بینی و لب بالا حدودا 90 الی 100 درجه می باشد. نوک این نوع بینی به سمت بالا کشیده نمی شود و پل روی آن صاف می باشد.

  • مدل نیمه فانتزی

در این مدل، ویژگی های مدل فانتزی و طبیعی در کنار یکدیگر قرار می گیرند و فرمی زیبا و جذاب را به وجود می آورد. در این مدل پل بینی حد متوسط دارد یعنی نه زیاد صاف است و نه خیلی دارای قوس و سربالایی و حد میان این دو مدل است.

انواع مدل های جراحی بینی

مزایای جراحی بینی

اگر شما هم کاندیدای انجام عمل بینی هستید؛ در ابتدا برای انجام عمل جراحی بینی باید در انتخاب پزشک خود دقت کرده تا از خطرات و آسیب های عمل بینی به دور باشید. همان طور که می دانید؛ عمل بینی جزء اعمال زیبایی جهانی و پرطرفدار محسوب می شود. چرا که تغییر بسیار زیادی در چهره افراد و میزان جذابیت آنان ایفا می کند. امروزه یکی از انواع جراحی های بینی پر طرفدار در میان جوانان، جراحی بینی فانتزی می باشد که بسیار شایع شده و جوانان بسیاری تنها با هدف دست یابی به بینی فانتزی، به سراغ بهترین جراحان می روند و پس از مشاوره های لازم، اقدام به انجام عمل زیبایی بینی می نمایند.

انجام جراحی بینی می تواند شامل مزایا و فوایدی باشد که افراد را خواستار و طرفدار خودش کند. در ادامه به چند مورد از مزایای عمل جراحی بینی می پردازیم:

  • افزایش اعتماد به نفس
  • افزایش جذابیت و زیبایی افراد
  • بهبود عملکرد در تنفس افراد
  • بهبود در روند روابط افراد
  • رفع بیماری و آسیب های بینی
  • رفع گرفتگی بینی

آیا خونریزی بعد از جراحی بینی طبیعی است؟

خونریزی بعد از جراحی بینی یکی از عوارض و مشکلاتی است که افراد از آن ترس دارند. در حالت طبیعی خونریزی تا 24 ساعت بعد از جراحی رخ خواهد داد که به مرور زمان کاهش پیدا خواهد کرد. پیشنهاد می شود در طول این مدت یک پد در زیر بینی قرار داده شود تا خون خارج شده از بینی را جذب کند. خونریزی به اندازه کم طبیعی است و حتی نشانه خوب از جراحی شما دارد، چرا که ضایعاتی همچون ترشحات به جای مانده از عمل بینی به همراه خون از مجاری بینی خارج می شود. اما اگر شدت و مدت زمان خونریزی بینی شما زیاد شد، حتما با جراح بینی خود در میان بگذارید و سریعا به آن مراجعه کنید.

مطلب دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که بینی به دلیل قرار گرفتن در مرکز صورت، می تواند در نمایان شدن سایر ویژگی های صورت از قبیل خوش فرم بودن گونه ها، لب ها و چشم ها تاثیر گذار باشد. در واقع یک جراح بینی خوب، در زمان ترسیم ظاهر بینی بعد از جراحی، حتما باید تغییرات را متناسب با سایر اجزای صورت در نظر بگیرد و تغییراتی را که قرار است انجام دهد با هماهنگی و تناسب بین اجزای دیگر صورت انجام دهد.

آیا خونریزی بعد از جراحی بینی طبیعی است؟

کلام آخر

به طور کل شما برای داشتن نتیجه ایده آل از جراحی بینی خود، باید به دنبال بهترین جراح بینی باشید تا با اطمینان خاطر بینی خود را به او بسپارید. همچنین بهتر است تمام موارد فوق را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید از بین انواع روش های فرم بینی، روشی که متناسب با صورت شماست را انتخاب کرده و با مشورت با جراح خود، آن را پیاده سازی کنید. ما نیز در این مقاله سعی کردیم مطالب مفیدی در رابطه با این موضوع در اختیار شما قرار دهیم. از این که تا پایان مقاله همراه ما بودید از شما سپاس گزاریم. در صورت هر گونه انتقاد یا پیشنهادی، نظرات خود را از طریق سایت پزشکا (Pezeshka.net) با ما در میان بگذارید.