به گزارش اکونا پرس،

حمیدرضا خونوئی در گفت وگو با ایسنا، در مورد تمهیدات حمل و نقلی شهرداری تهران برای انتقال زائران آئین جاماندگان از پیاده‌روی اربعین گفت: بر اساس آخرین تصمیمات اتخاذ شده خدمات رسانی مترو، اتوبوس و تاکسی در طول مسیر پیاده روی روز اربعین به صورت رایگان انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: براساس تصمیمات اتخاذ شده علاوه بر خطوط فعال اتوبوسرانی در شهر تهران حدود ۶۰۰ دستگاه اتوبوس در ۱۲ ایستگاه و محل مشخص شده مستقر خواهند شد تا زائران را در مسیر انتهایی به میادین اصلی شهر، ایستگاه مترو یا پایانه اتوبوسرانی منتقل کنند. همچنین این اتوبوس ها در ۱۲ نقطه مستقر خواهند شد تا به زائران در مسیر برگشت از آئین جاماندگان اربعین سرویس دهی کنند.

خونوئی با اشاره به اینکه ایستگاه های متروی واقع شده در طول مسیر پیاده روی جاماندگان رایگان خواهند بود، افزود: در این راستا تمهیدات لازم برای کاهش سر فاصله قطارها اندیشیده شده و برای جلوگیری از ازدحام مسافران در ایستگاه های مترو واقع در طول مسیر پیاده‌روی مقرر شده که شرکت بهره برداری مترو تمهیداتی را اتخاذ کند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ دستگاه ون در ۷ ایستگاه مستقر هستند تا زائران را به میادین اصلی، پایانه اتوبوسرانی و مترو منتقل کنند، اظهار کرد: خدمات رسانی اتوبوس و تاکسی در مسیر انتهایی پیاده روی است و خدمات حمل و نقل عمومی در طول مسیر رایگان خواهد بود.