به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، صبح امروز، رضامراد صحرائی در راستای سیاست حضور میدانی و بررسی فرآیندهای آموزشی و پرورشی مدارس، به صورت سرزده از هنرستان نمونه دولتی رسالت منطقه ۶ تهران بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت‌های مدرسه قرار گرفت.

وزیر آموزش و پرورش با حضور در این واحد آموزشی، ضمن دیدار و گفت‌وگوی صمیمی با دانش آموزان و هنرآموزان و حضور در کلاس‌های درس و کارگاه‌ها، در خصوص مسائل مختلف از جمله ساماندهی نیروی انسانی، کتاب‌های درسی، محتوای آموزشی، تجهیزات و امکانات و... ، به گفت‌وگو پرداخت.

صحرایی با حضور در جمع دانش‌آموزان در کلاس‌های درس با اشاره به اینکه آینده هرکشوری در مدارس آن شکل می‌گیرد، اظهار کرد: دیدار با شما و بودن در کنار شما دانش آموزان موجب شادی و انگیزه بخشی برای ما است.

وی در ادامه افزود: باید بپذیریم که کمبودهایی وجود دارد اما باید راهی پیدا کنیم تا به نتیجه برسیم و مسائل را حل کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: هنرجویان زودتر از بقیه وارد بازار کار می‌شوند و در حال حاضر اقبال بیشتری به سمت هنرستان‌ها وجود دارد.

صحرایی تاکید کرد: به عنوان یک معلم به شما دانش آموزان می‌گویم؛ بین پیشرفت و امکانات رابطه مطلق وجود ندارد و با مطالعه سرگذشت انسان‌های موفق بیشتر متوجه این موضوع می‌شوید. هرچه بیشتر پشتکار داشته باشید، موفق‌تر خواهید بود.

وی اذعان کرد: امروز به قله‌ها نزدیک هستیم، بر روی واقعیت‌ها و هدفمند برنامه ریزی کنید تا به پیشرفت و موفقیت دست پیدا کنید.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در تلاش هستیم تا هنرستان‌ها با دانشگاه شهیدرجایی ارتباط داشته باشند، گفت: ویژگی تحصیل در هنرستان‌ها این است که هنرجویان در راستای بازارکاری که می‌خواهند وارد شوند، تحصیل می‌کنند و آموزش می‌بینند.

در ادامه این بازدید، وزیر آموزش و پرورش درجمع هنرآموزان هنرستان با اشاره به ضرورت اینکه کتاب‌های درسی باید به موقع به‌دست دانش آموزان برسد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر چاپ کتاب‌های درسی سال آینده شروع شده و در وزارت آموزش و پرورش تمام تلاش ما این است که کتاب‌ها به موقع چاپ و توزیع شود.

وی در ادامه با توجه به درخواست مدیر هنرستان مبنی بر تجهیزات مورد نیاز مدرسه، به رئیس سازمان نوسازی مدارس و مدیرکل شهر تهران دستور پیگیری این مسأله را داد.