به گزارش اکونا پرس،

به نقل از ایسنا، دکتر جعفر میعادفر در مراسم سالروز بزرگداشت فوریت‌های پزشکی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در سالن همایش‌های رازی برگزار شد، گفت: از زمان پذیرش مسئولیت در اورژانس تمام تلاش ما این بوده تا که کاری را انجام دهیم که مورد رضایت خداوند و کمک به مردم باشد. در این دو سال گذشته نیز اقدامات مختلفی انجام شده که در همین راستا و با همین رویکرد بوده است.

وی با اشاره به سفرهای استانی‌اش در جایگاه رئیس اورژانس گفت: در سفرها که به منظور بازدید از امکانات و وضعیت اورژانس در کشور انجام می‌شود، تلاش کردیم که حضورمان مشکلی را از مشکلات کم کند. در همین راستا نیز با همه مشکلات و کمبودهایی که وجود دارد ۲۹۸ پایگاه جدید اورژانس راه‌اندازی شده است که البته برخی از این پایگاه‌ها به صورت استیجاری هستند. در جریان این بازدیدها از ۳۲۰۰ پایگاه به صورت تک به تک بازدید شد و نسبت به اعتباربخشی آنها اقدام کردیم. همچنین دانشگاه‌های علوم پزشکی را در یک رنکینگ قرار دادیم و سالانه براساس این بازدیدها اعتبار بخشی شده و گزارش آن به وزارت بهداشت ارائه می‌شود.

میعادفر ادامه داد: همچنین هشت آشیانه بالگرد راه‌اندازی شد. خوب است بدانید که برای راه‌اندازی هر آشیانه حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان هزینه لازم است. حدود ۷۵ پد بالگرد در استان‌های کشور ساخته شده است که محل فرود بالگردها است و به مردمی که در شرایط سخت قرار دارند و نیاز به این خدمات دارند کمک می‌شود.  امروز در مجموع ۵۲ پایگاه اورژانس هوایی در کشور فعالیت می‌کند. دو بالگرد و یک بال ثابت نیز در استان تهران فعال است.

رئیس اورژانس کشور با اشاره به نیروی انسانی اورژانس کشور خاطرنشان کرد: بیش از ۲۶ هزار نیروی انسانی در اورژانس کشور کار می‌کنند و سازمان اورژانس کشور به تنهایی از برخی از وزارتخانه‌ها نیروی بیشتری دارد.

وی با اشاره اقدامات انجام شده از سوی اورژانس کشور در دوران شیوع کرونا گفت: در دو سال بیماری کرونا بیش از ۸۰۰ دوره آموزشی برگزار کردیم و آموزش‌های سه روزه و یک هفته‌ای به پرسنل ارائه شده است. آموزش یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما است که درحین کار باید ارائه شود. یکی دیگر از اقدامات دیگر که جای آن در سازمان اورژانس خالی بود، تشکیل مجمع خیرین اورژانس کشور بود که الحمدالله این کار اتفاق افتاد، ما دو نگاه را برای این مجموعه در نظر گرفتیم اول اینکه از طریق مجمع خیرین زیرساخت‌هایی را فراهم کنیم و پایگاه‌های اورژانس و تاسیساتی را فعال کنیم. دوم اینکه بتوانیم هم از طریق خیرین یک سری امکانات رفاهی را در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد کنیم و بتوانیم امکانات رفاهی را به همکاران ارائه دهیم.

معیادفر با اشاره به اقدامات اورژانس در ایام اربعین حسینی نیز گفت: ما با همکاری معاونت توسعه اقدامات خوبی را برای اربعین برنامه‌ریزی کردیم. ما در مراسم راهپیمایی اربعین امسال یک نفر فوتی به دلیل گرمازدگی نداشتیم. ایجاد زیرساخت‌ها در نقاط صفر مرزی از دیگر اقدامات ما بود. پیش‌بینی من این بود که در ۱۰ الی ۱۵ سال آینده با مشکلات گرمازدگی روبه‌رو خواهیم بود و باید زیرساخت‌هایمان را در این مناطق ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: در شلمچه یک ساختمان نیمه کاره سال گذشته داشتیم که برای امسال تکمیل شد. در مهران کانکس و چادر داشتیم درحالی که ۴۵ درصد از زائران از مرز مهران تردد می‌کنند. در عرض هشت ماه یک زیرساخت کامل در آنجا ساخته و افتتاح شد. در اربعین پرچم وزارت بهداشت با تلاش و کوشش شما نیروهای اورژانس بالاست و شما نیروهای اورژانس پیش قراولان خط مقدم جبهه سلامت هستید.

رئیس اورژانس کشور افزود: من همیشه گفته‌ام که ما با ۲۶ هزار نفر به ازای هر هزار و ۲۰۰ نفر یک شهید مدافع سلامت داشتیم و وزارت بهداشت به ازای هر ۱۰ هزار نفر یک شهید داده است و ما در این زمینه هم جلو هستیم و همکاران ما جانشان را برای سلامتی مردم فدا کردند. ما در این دولت افتخار داشتیم که اولین شورای عالی سلامت را برای اولین بار با محوریت فوریت های پزشکی برگزار کنیم و مصوبات خوبی تصویب شد که یکی از آنها بحث سختی کار دوستان بود همه اقدامات آن انجام شده و می خواهیم از وزیر عیدی بگیریم و از ایشان می‌خواهیم که سختی شرایط کار ما که ۱۵۰۰ است به ۳۰۰۰ تغییر کند.