به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، مجموعه فرهنگی‌ورزشی کارگران بافق جزو مصوبات سفر استانی دولت نهم و دهم به استان یزد بوده و در زمینی به مساحت ۳۸ هزار مترمربع احداث شده است.

عملیات اجرایی این پروژه از سال ۱۳۸۹ آغاز و طی سال‌های ۸۹ تا ۹۹ مجموعاً به میزان ۳۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملّی جهت حصارکشی، انشعابات آب و برق، احداث سالن چندمنظوره و زمین چمن مصنوعی تخصیص و جذب شد.

در سال‌های ۹۶ تا ۹۹ نیز مبلغ ۲۳ میلیارد ریال از محل مسئولیت اجتماعی شرکت سنگ‌آهن بافق بابت تجهیز سالن چندمنظوره، فضاهای الحاقی، فنس‌کشی زمین چمن مصنوعی و اجرای شبکه گاز مجموعه هزینه شد.

این مجموعه در خارج از شهر بافق و در مسیر شرکت‌های فولاد، سنگ‌آهن و صنایع این شهرستان واقع شده و با توجه به احداث مسکن شرکت سنگ‌آهن و توسعه شهر به سمت این مجموعه از موقعیت بسیار مناسبی برخوردار است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دومین روز حضور در استان یزد به‌منظور کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های مجتمع صنعتی‌معدنی سنگ‌آهن مرکزی ایران، بازدید از روند اجرایی پروژه آهن اسفنجی و آغاز بهره‌برداری از معادن ساغند شمالی به شهرستان بافق سفر کرده است.

بازدید از نمایشگاه دستاوردهای شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران، افتتاح فاز ۱ جاده بافق–‌بهاباد، افتتاح فاز نخست مجموعه آبی شرکت سنگ‌آهن بافق شامل استخر و مجموعه آب‌درمانی، بهره‌برداری از فاز ۱ شهربازی مهارتی‌حرکتی و کلنگ‌زنی فاز ۲ این پروژه از دیگر برنامه‌های مرتضوی در سفر به بافق استان یزد است.