به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، میزان سرمایه‌گذاری برای این پروژه ۲۰۰ میلیارد ریال است که توسط شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران تأمین اعتبار شده است. 

بازسازی استخر سرپوشیده آهن‌شهر در بهمن‌ماه سال گذشته در زمینی به وسعت ۲ هزار و ۵۰۰ متر انجام شده که با راه‌اندازی این مجموعه آبی به‌صورت مستقیم برای ۲۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

فاز یک این مجموعه آبی شامل استخر، سنا، جکوزی و مجموعه آب درمانی است.

اجرای این پروژه در راستای تکمیل دهکده ورزشی در آهن‌شهر بافق است که ساخت استخر، زمین دوومیدانی، بدنسازی، فوتبال، فوتسال، سالن کشتی و سوئیت برای استراحت ورزشکاران از جمله طرح هایی است که در این دهکده ورزشی پیش بینی شده است.

«مجتبی حمیدیان» مدیرعامل سنگ آهن مرکزی ایران-بافق گفت: با تکمیل فازهای مختلف این مجموعه، شرکت سنگ‌آهن مرکزی، توانایی پوشش برنامه‌ها و اردوهای تیم‌های ورزشی ملّی و بین‌المللی را خواهد داشت.

وی یادآور شد: شهرستان بافق این قابلیت را دارد که با ارتقای استانداردهای ورزشی میزبان تیم‌های ملّی و بین‌المللی شود.

حمیدیان با تأکید بر سرمایه‌گذاری برای کشف استعدادهای سنین پایین و راه‌اندازی آکادمی ورزشی تصریح کرد: سیاست ما در مجموعه فرهنگی‌ورزشی باشگاه این است که در رشته‌های ورزشی مختلف آکادمی راه‌اندازی کنیم تا آموزش آن‌ها از سنین پایین پیگیری و انجام شود.

وی ادامه داد: آب و هوای شهرستان بافق شباهت زیادی به کشورهای همسایه و منطقه دارد و می تواند محل مناسبی برای تمرین تیم‌های ورزشی و برگزاری مسابقات باشد.

مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی تصریح کرد: حضور تیم‌های ورزشی و برپایی مسابقات ملّی و بین‌المللی می‌تواند درآمدزایی خوبی برای شهرستان بافق داشته باشد.

حمیدیان با بیان اینکه برخی از امکانات استخر آهن‌شهر برای اولین بار در سطح استان فراهم شده است، خاطرنشان کرد: این استخر هم‌اکنون در دسترس بیش از ۷ هزار نفر نیروی شرکت سنگ‌آهن و مردم عزیز شهرستان بافق است.

گفتنی‌است باشگاه فرهنگی‌ورزشی شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران در ۲۱ رشته ورزشی فعالیت دارد.