به گزارش اکونا پرس،

احمد قیومی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح موضوع برخورد با نانوایی‌های که مرتکب تخلف در حوزه گران فروشی و کم فروشی می‌شوند گفت: سازمان تعزیرات و بازرسی فرمانداری تهران اکیپ‌های مشترکی تشکیل داده‌اند و نانوایی‌هایی که از نرخ مصوب بیشتر دریافت می کنند مورد بررسی قرار می دهند. به صورت کلی تخلف نانوایی‌ها در دو بخش کم فروشی که وزن چانه نان کمتر از آنچه که مصوب شده است و بخش گران فروشی است و برخی نانوایی ها هردو تخلف را باهم انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر گران فروشی‌ها مبتنی بر آپشن‌هایی است که روی نان تحت عنوان دو رو خشخاشی و... می گذارند افزود: طی روزهای گذشته و تنها در یک روز ۵ نانوایی که در این حوزه تخلف داشتند توسط تیم‌های مشترک جریمه و حتی پلمب آنها انجام شد که در صورت تکرار به سمت پس گرفتن پروانه خبازی آنها و دادن به فرد دیگر حرکت می کنیم.

وی افزود: مصوبه‌ای برای افزایش قیمت نان نداریم؛ دو نوع آرد نوع یک و دو وجود دارد که دو قیمت دارد اما این قیمت‌ها روی نان تاثیر نمی‌گذارد چرا که هرشب بر اساس تراکنشی که روی دستگاه نانوایی‌ها ثبت می شود یارانه دولت پرداخت می شود و اثری نمی گذارد و یارانه اضافی تنها توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: در ابتدای مهرماه شاهد بودیم تعدادی از نانوایی‌ها با همین بهانه شروع به افزایش قیمت نان کرده بودند که برخورد لازم صورت گرفت.

فرماندار شهرستان تهران تاکید کرد: البته باید از منظر دیگری هم به موضوع نگاه کرد که مباحث مربوط به نانوایی‌ها در حال بررسی است. مصوبات افزایش نان در شهر تهران داده نمی شود و این مصوبات در سطح استان مورد بررسی قرار می گیرند و فرمانداری تهران در آن جلسات یک عضو است ولی واقعیت این است که شهر تهران همانند سایر مواد متفاوت از سایر نقاط کشور است، در همین راستا صحبت‌های نانواها را شنیدیم که از کرایه نانوایی، حقوق و دستمزد کارگر و سهمیه آرد می‌گویند.

قیومی ادامه داد: نانوایی‌هایی که اجاره‌ای هستند شرایط برای آنها سخت شده است چرا که اجاره مغازه‌ها و حقوق و دستمزد در تهران افزایش داشته است که روی درآمد آنها به شدت تاثیر داشته برهمین اساس این موضوع به صورت خاص در حال بررسی است اما تا امروز مصوبه‌ای نداده‌ایم بنابر این تا روزی که مصوبه‌ای جدید نیاید هر نانوایی گران فروشی کند و شهروندان اطلاع دهند، قطعا برخورد صورت می‌گیرد و در صورت تکرار پلمب خواهند شد.