به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، «مهدی مسکنی» ضمن بیان اینکه تعیین چنین روزی در تقویم رسمی کشور نشان‌دهندۀ لزوم توجه و ارج‌گذاری به این موضوع است، افزود: سیاست‌گذاری‌های کلان مدیریتی بدون برنامه‌ریزی دقیق آماری امکان پذیر نیست و این امر نیاز به توجه و تمرکز بیش‌ازپیش دارد.

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه وجود آمار و داده‌های دقیق علمی از وضع گذشته و حال و در دسترس قراردادن آن برای عموم پژوهشگران، کارشناسان و برنامه‌ریزان از نشانه‌های توسعه‌یافتگی کشورهاست، اضافه کرد: دستیابی به آمار و اطلاعات علمی و دقیق از لازمه‌های تحقق اهداف کلان در حوزه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی محسوب می‌شود.

مسکنی دسترسی به آمار و داده‌های درست علمی را برای تحقق «اصول دوازده‌گانۀ دولت در پیشگیری و مقابله با فساد اداری و اقتصادی» ضروری دانست و افزود: اطلاعات آماری دقیق که با بهره‌گیری از دانش روز دنیا به دست آمده باشند می تواند مبنایی مناسب برای تصمیم گیری‌های کلان آینده باشد.

او با اشاره به اینکه صندوق بازنشستگی کشوری به‌واسطۀ جامعۀ آماری تحت پوشش و حوزه های فعالیت خود ( اقتصادی و اجتماعی) نیازمند آمار و اطلاعات صحیح است، ادامه داد: داده‌های آماریِ امروز مبنای تصمیم‌گیری‌های فردا خواهند بود و نظام اطلاعاتی دقیق سنگ بنای توسعه و پیشرفت کشور است و در این زمینه بهره‌گیری از تجربه پیشکسوتان حوزه آمار در کنار دانش کارشناسی روز سودمند خواهد بود.

مسکنی در پایان با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر هوش مصنوعی و توان متخصصان داخلی در به‌خدمت‌گرفتن فناوری‌های نوین ادامه داد: با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی کارآمد و متخصص و بهره‌مندی از فناوری‌های روز می‌توان سطح استاندارد آماری کشور را بالاتر برد و ضمن ایجاد شناخت و درک درست از وضع موجود، ازطریق برنامه‌ریزی‌های کارشناسی به پیش‌بینی‌های دقیق و قابل اتکا دست یافت.

وی در پایان  ضمن تبریک فرارسیدن اول آبان ماه، روز ملی «آمار و برنامه‌ریزی» به پژوهشگران و فعالان این عرصه، افزود: آمار و برنامه‌ریزی لازم و ملزوم یکدیگرند و برای بالابردن سطح آگاهی در جامعه و تصمیم‌گیری برمبنای شواهد، هردوی آنها به‌صورت توأمان مورد نیازند.