به گزارش اکونا پرس،

صولت مرتضوی ضمن ابراز همدردی با مردم مظلوم غزه گفت: امروز جنگی که حاکم و رایج است, جنگ بسیار نابرابری است . به تعبیر امام راحل در دوران دفاع مقدس ایران  جنگ ما جنگ اسلام و کفر است،جنگ فقر و غناست و اساسا جنگ بین اسلام و کفر پایان ناپذیر است.

وی افزود :مردم ایران همواره در غم مردم مظلومان جهان به دور از نژاد و مسلک همراهی و همدردی داشته اند.مردم با حضور در صحنه‌ها و کودکان ایرانی هم در میادین و مدارس همواره در وسط میدان هستند.

وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی گفت: این جلسه در حوزه پدافند غیرعامل جلسه مبارکی است. پدافند غیرعامل به تعبیری یعنی استحکام بخشیدن به امورات برای پیشگیری از حوادث احتمالی و پایه دفاع می‌باشد.

پدافند غیرعامل یکی از مولفه‌های اقتدار ملی هر کشوری می‌تواند باشد، لذا برای تفکیک و حوزه‌بندی و تقسیم بندی کلی این پدافند باید در حوزه اقتصادی، دفاعی اعم از نرم و سخت ،فرهنگی و اجتماعی بروز و ظهور کند.

وی ادامه داد:با گزارش‌هایی که از حجم عملیات مجازی و سایبری علیه تاسیسات ما صورت گرفته می توانیم دریابیم که چه کارهای بزرگی  انجام شده است.

صولت در رابطه با پدافنددرحوزه اقتصادی گقت:پدافند غیرعامل در حوزه اقتصادی یعنی همان مقاومت اقتصادی که مقام معظم رهبری فرمودند.

اقتصاد مقاومتی بنا به تعبیر رهبری ،اقتصاد درون‌زا و برون‌نگر است .با تحریم تهدید نمی‌شود، پایدار و ماناست و در این دولت پس از رکود ۱۰ ساله در حوزه اقتصادی کارهای بزرگی محقق شده است.

صولت افزود: تراز تجاری ما تراز قابل قبول و قابل ارائه است, صادرات نفتی و غیرنفتی صادرات مطلوبی است, رشد اقتصادی بر اساس گزارشات بسیار امیدوار کننده است و کاهش نرخ بیکاری و قرار گرفتن آن در کانال ۷ درصد کار بزرگی است.

وی در ارتباط با بخش فرهنگی هم افزود :بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته که می‌فرمایندامروز جنگ حاکم و رایج بر جهان جنگ فرهنگی است, تعبیر به جنگ فرهنگی دارند.

وزیر کار ادامه داد:در بخش اختصاصی , وزارت کار و رفاه و تعاون هم باید در حوزه پدافند غیرعامل نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

وی گفت:یکی از پایه‌های اساسی پدافند غیرعامل پدافند مردم پایه است و برای این پدافند مردم پایه ,باید رابطه مدیریت و کارگزاران با مردم رابطه محب و محبوب, خادم و مخدوم ,حاکم و محکوم باشد. مردم مخدومین نظام جمهوری اسلامی هستند و ما خادمیم. اگر این مقوله تبدیل فرهنگ شود هیچ دولتی نمی‌تواند به نظام جمهوری اسلامی ضربه و آسیب بزند.

مرتضوی افزود :پدافند غیرعامل باید دانش پایه باشد ,ما باید با استعانت از خداوند و با به کارگیری عناصر مومن و جوان انقلابی و استخدام دانش روز می توانیم به زیرساخت‌های پدافندی دست پیدا کنیم.

وی یادآور شد ؛ ما باید کاملاً دقیق ,هوشیار و به روز باشیم تا بتوانیم هرچه که حق مردم است را ادا کنیم.

او در پایان از مجموعه پدافند غیرعامل کشور و مجموعه وزارت تعاون کارو رفاه اجتماعی تقدیر و تشکر کرد.

مهناز برخورداری.خبرنگار

IMG_20231031_153303