به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازپایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، مجید باغبانی در مراسم رونمایی از سامانه ملی شناسایی نیازمندان و خیر و احسان(سخا) که با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و محمد عباسی، رئیس سازمان امور اجتماعی در استان البرز برگزار شد، گفت: این سامانه با هدف تجمیع و شناسایی خیران و نیازمندان کشور بر اساس تنوع جمعیتی و استانی طراحی شده است.

وی افزود: استان البرز به عنوان نخستین استان، مجری سامانه خیر و احسان کشور است که هم نیازمندان و هم خیریه‌های استان شناسایی شده و خدمات را اولویت‌بندی خواهد کرد.

رئیس مرکز پایش فقر و شناسایی نیازمندان کمیته امداد اضافه کرد: پیش از این افراد نیازمند برای دریافت خدمات به گروه‌های جهادی، سازمان‌ها و نهادهای خیریه مراجعه می‌کردند که با آغاز فعالیت این سامانه، دیگر نیازی به مراجعه افراد به هیچ مرکز یا نهاد خیریه وجود ندارد.

باغبانی خاطرنشان کرد: جامعه هدف با مراجعه به این سامانه، خدمات یکسان و مناسب دریافت خواهند کرد و تمام نیازمندان کشور حتی اگر تحت پوشش نهادهای حمایتی هم نیستند، در این سامانه خدمات دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سامانه سخا، احتیاجات نیازمندان براساس اولویت ارائه می‌شود، تاکید کرد: خیران هم می‌توانند بر اساس توانمندی به افراد مورد نظر خود کمک‌های حمایتی انجام دهند.

رئیس مرکز پایش فقر و شناسایی نیازمندان کمیته امداد افزود: تاکنون ۷۰ هزار خیریه و گروه‌ جهادی از مجموع۲۲۰ هزار تشکل‌ غیردولتی کشور در مجموعه احسان و نیکوکاری وارد شده‌اند و با این سامانه، پوشش خدماتی خیریه‌ها و گروه‌های جهادی در کشور براساس الگوی یکسان انجام خواهد شد.

باغبانی اضافه کرد: مردمی کردن فضای خیر و احسان و برطرف کردن فقر مطلق، افزایش اعتماد مردم خیریه‌ها و خیران و هدایت صحیح منابع مردمی برای حمایت از نیازمندان از جمله اهداف راه‌اندازی سامانه سخا است.

 وی گفت: با راه‌اندازی سامانه سخا در استان البرز ۴۱۰ مرکز و ۳۰ خیریه در این سامانه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.