به گزارش اکونا پرس،

شهریار افندی‌زاده قائم مقام معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در شصت و دومین جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی به اقدامات این سازمان برای برگزاری مراسم نماز عید سعید فطر پرداخت و گفت: افزایش قطار‌های مترو در خطوط یک و سه برای دسترسی راحت‌تر مسافرات و نمازگزاران به مصلای تهران از جمله این اقدامات بوده است.

قائم مقام معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: امسال فاصله زمانی بین قطار‌ها ۴ دقیقه پیش‌بینی شده و ساعت ۵ ونیم صبح قطار‌ها به طور رایگان نمازگزاران را به مصلا می‌رسانند.

وی با بیان این مطلب که امسال محدودیت‌های ترافیکی برای اتومبیل‌های شخصی اعمال می‌شود، بیان داشت: بهتر است شهروندان تهرانی برای شرکت در نماز عید سعید فطر از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

وی اعلام کرد: اتوبوسرانی بیش از یک هزار دستگاه اتوبوس برای مراسم نماز عید سعید فطر پیش‌بینی کرده و این اتوبوس‌ها از ساعت ۵ و نیم صبح از ۲۱ میدان و تقاطع مهم نمازگزاران را مستقیما به سمت مصلا منتقل می‌کنند، همچنین با مساجد هماهنگی شده و ۲۰۰ دستگاه از این تعداد در اختیار مساجد قرار می‌گیرند.

افندی‌زاده تصریح کرد: ۳۵۰ دستگاه ون نیز برای انتقال نمازگزاران پیش‌بینی شده است و پارکینگ‌هایی پیش بینی شده تا بتوان نظم ترافیکی مناسبی را ترتیب داد.

وی به هماهنگی مناطق ۳، ۶؛ و ۷ شهرداری تهران با پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت اشاره و خاطرنشان کرد: هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده تا بتوان مراسم نماز عید سعید فطر را در نهایت نظم در مصلا برگزار کرد.