به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیته کارگری و کارآفرینی ستاد مرکزی بزرگداشت دهه فجر کشور با حضور «محمد چکشیان» معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس کمیته، «احمد نقی‌پوران» مدیرکل دفتر فرهنگی وزارتخانه و دبیر کمیته و سایر اعضا برگزار شد.

در این نشست، «سمیه گلپور» رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگزاران ایران، «ولی‌الله صالحی» دبیر شوراهای اسلامی کار، «داود آدینه» دبیرکل کانون عالی کارفرمایی ایران، «محمدرضا تاجیک» نماینده کارگران در شورای‌عالی کار، «علیرضا عزتی» معاون سازمان بسیج کارگران و کارخانجات، «سجاد عقیلی» دبیر شورای فرهنگی سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور، «علینقی حیدری» نماینده معاونت امور تعاون و «علی محسنی» نماینده معاونت فرهنگی سازمان تأمین اجتماعی؛ به‌عنوان اعضای کمیته حضور داشتند.

«محمد چکشیان» معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزیر کار و رئیس کمیته با اشاره به توصیه ریاست محترم جمهوری اسلامی مبنی بر برگزاری مراسم دهه فجر به‌صورت یک جشن ملّی افزود: مراسم ایام‌الله دهه فجر بایستی ماهیت جشن بودن خود را داشته باشد و سایر برنامه‎ها فرع بر این موضوع باشد و از سوی دیگر بایستی انسجام‌بخش و وحدت‌آفرین باشد.

وی با اشاره به انتخابات پیش‌رو گفت: لازمه گره‌زدایی از اذهان برای مشارکت حداکثری تصحیح باور و تبیین انگاره نقش‌داشتن حضور مردم در سرنوشت کشور است.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت کار با اشاره به اینکه بایستی در راستای افزایش مشارکت حداکثری بر اساس نظریه انتظار احتمال عمل به دو انگاره توجه کرد و افزود: انگاره اول این است که تلاش و کوشش افراد اثر دارد.

وی با ابراز اینکه تمام تلاش دشمنان ملت ایران تشکیک در اثر داشتن تلاش جامعه است، گفت: دشمن می‌خواهد القاء کند حضور مردم اثر ندارد و نتیجه انتخابات از پیش تعیین شده است و با ایجاد تردید در ثمره تلاش مردم مانع حضور پرشور در انتخابات شود.

چکشیان، ضمن بیان نمونه نقض این تردید افکنی دشمن و رأی دادن مردم به کاندیداهایی که قبل از انتخابات چیز دیگری را پیش‌بینی می‌کردند، افزود: خود دشمن نیز به این انگاره باور دارد و الا در برخی از برهه‌ها از برخی کاندیداهای خاص حمایت نمی‌کرد.

وی، انگاره دوم را نتیجه‌بخش بودن و پاداش داشتن این حضور دانست و تصریح کرد: تلاش دشمن در این انگاره این است که به جامعه تلقین کند هر کسی رأی بیاورد وضع جامعه تغییر نمی‌کند و روند جامعه یکنواخت است.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون خاطرنشان ساخت: در این زمینه نیز تجربه ثابت کرده هر دیدگاهی که روی کار می‌آید تمامی دغدغه‌اش پیاده‌سازی شعار خود است یعنی اگر شعار فضای باز سیاسی داشته، تمامی تلاش خود را در این راستا به کار برده و اگر شعار عدالت اقتصادی به کار برده تمام توجه به این موضوع بوده است.

در ابتدای این نشست «احمد نقی‌پوران» مدیرکل دفتر فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر کمیته هدف از تشکیل این نشست را هماهنگی و انسجام برنامه‌های دهه فجر عنوان کرد و افزود: این نشست به‌منظور هم‌افزایی در راستای حضور مؤثر جامعه کار و تولید در برنامه‌های دهه فجر است.

مدیرکل دفتر فرهنگی با اشاره به نقش جامعه کار و تولید در ایجاد امیدآفرینی افزود: جامعه کار و تولید همواره در صحنه‌های انقلاب اسلامی حضور مؤثری داشته و در برگزاری این جشن ملّی نیز به وظیفه خود عمل خواهد کرد.