به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «حبیب‌الله جلیلی» اظهار کرد: در همین راستا، همایش تبیین قرارگاه آموزش ایمنی و توانمندسازی کارفرمایان کارگاه‌های زیر ۱۰ نفر، هفدهم بهمن‌ماه سال‌جاری به‌صورت هم‌زمان در ۳۱ استان کشور برگزار می‌شود.

سرپرست مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار افزود: براساس آمارهای منتشر شده، بیش از ۹۰ درصد از بنگاه‌های اقتصادی کشور را واحدهای کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند و جایگاه صنایع کوچک و متوسط در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

وی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر نقش این واحدها در رشد و توسعه اقتصادی کشور تأکید کرده‌اند؛ بنابراین حمایت از صنایع کوچک به‌منظور تسریع رشد اقتصادی کشور همواره در دستور کار دولت سیزدهم قرار داشته است.

جلیلی خاطرنشان ساخت: برنامه‌های این همایش، با به صدا درآوردن زنگ ایمنی توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز و در ادامه دوره آموزشی ویژه کارفرمایان کارگاه‌های زیر ۱۰ نفر به‌منظور آشنایی با قوانین و مقررات ایمنی کار و در راستای الزامات مقاوله‌نامه، تدوین راهبرد اجرایی برای کاهش حوادث و بیماری‌های شغلی به‌صورت هم‌زمان در ۳۱ استان کشور و با حضور حداقل ۶ هزار نفر از کارفرمایان کارگاه‌های کوچک برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های بعدی این قرارگاه، آموزش ایمنی کار به کارگران کارگاه‌های زیر ۱۰ نفر در سطح کشور خواهد بود.