به گزارش اکونا پرس،

امروز سه شنبه 10 بهمن ماه 1402 نشست خبری ویژه برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان ستاد مرکزی دهه فجرانقلاب اسلامی باحضور حامد علامتی، رییس برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان ستاد مرکزی دهه فجرانقلاب اسلامی و خبرنگاران در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزارشد.

علامتی ضمن تبریک ایام دهه فجر و ایام شعبانیه بیان کرد:مطالب این نشست مصوبات کمیته کودک ونوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی که متشکل از کانون پرورش فکری کودک و نوجوان،صدا  وسیما در بخش های کودک و نوجوان مانند شبکه پویا ،شبکه نهال ، شبکه امید ،سازمان بهزیستی ،حوزه هنری کودک ونوجوان ،منادی تربیت ، انتشارات مدرسه  و همه مجموعه هایی که در حوزه کودک و نوجوان فعالیت دارند ،می باشد.

وی افزود:کودکان و نوجوانان یکی از اقشار مهم جامعه ما هستند که در ساختن آینده جمهوری اسلامی موثرند ،ما با نسل دهه هشتادی و نودی‌هایی مواجه هستیم که در پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزی دفاع مقدس نقشی نداشتند و برنامه‌ریزی برای آنها سخت است و ملزومات خود را دارد.

رئیس کمیته کودک و نوجوان ستاد مرکزی دهه فجر ادامه داد:حضور کودکان و شهادت آنان درحادثه تروریستی کرمان، سند افتخار حوزه کودکان ونوجوانان و پایبندی کودکان و نوجوانان به نظام انقلاب اسلامی است. بر این اساس برنامه‌هایی که برای ستاد دهه فجر سال جاری پیش‌بینی شده است، رویکردهای متفاوتی را در کودک ونوجوان دارد. برای کودکان از ابزار هنر استفاده می کنیم و برای حوزه نوجوان، خود نوجوانان بازیگرو میزبان میدان هستند.

علامتی گفت : از ویژگی‌های اصلی برنامه‌های امسال استفاده  از گروه‌های مردمی  و حلقه های میانی است و به جای اینکه دستگاه‌ها تصدی‌گری کنند، دولت و حاکمیت تولی‌گری می‌کنندو کارها و برنامه ها به صورت مردمی اجرا می شود.

وی درباره شعار انتخاب شده در ایام دهه فجر گفت:شعار منتخب ما ،جشن ملی ،بچه های امروز  و آینده روشن است و از شعارهای اصلی انقلاب بوده است وتوجه به کودکان به عنوان تاثیر گذارترین قشر به عنوان امیدآفرینان آینده است.

وی با اشاره به اینکه همزمانی  دهه فجر انقلاب اسلامی با مراسم اربعین  شهدای حادثه تروریستی کرمان‌ ، انتخابات مجلس شورای اسلامی  دراسفند ماه و شهدای کودک ونوجوان غزه اظهار کرد: همکاری خوبی توسط  نهادهاو دستگاه های مرتبط انجام شده ولی درنهایت کودکان ونوجوانان وگروه های مردمی میدان دار هستند.

رئیس کمیته کودک و نوجوان ستاد مرکزی دهه فجر نام عناوین برنامه‌هایی را که در دهه فجر امسال  برای کودکان و نوجوان اجرا می شود؛ گفت: اجرای برنامه قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب با محوریت قهرمانان ملی برای کودکان زیر ۹ سال در مدارس و مراکز مختلف با همکاری حوزه هنری کودک ونوجوان ، رویداد یک صدا ایران  متناسب با رویدادهای روزاز جمله حادثه تروریستی کرمان، رونمایی از رویداد سفر قهرمان بر مبنای قصه قهرمانان، آغاز به کارتماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از اول بهمن ماه در مناطق و استان‌های مختلف باهدف مناطق کمتر توسعه یافته و کم برخوردار، اجرای برنامه های جشن و سرور به همراه اجرای تئاتر، قصه گویی، شعرخوانی، کارگاه های هنری و اهدای کتاب و اسباب بازی ، برگزاری اردوی راهیان پیشرفت، حضور کودکان و نوجوانان در حسینیه جماران و حرم امام خمینی (ره) بیت امام خمینی (ره) ، قصه‌گویی انقلاب توسط مربیان کانون با محوریت پیشرفت و اراده، برگزاری جشن های مختلف پیروزی انقلاب اسلامی در مراکز مختلف ،خواندن سرودهای انقلابی و دسته جمعی ، برگزاری اختتامیه نهمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی ویژه کودکان و نوجوان در شهرهمدان، اختتامیه جشنواره ملی  از ایده تا اجرا با هدف نوشتن خلاق داستان و شعر ، آغاز به کار طرح هر کلاس یه قفسه کتاب در مجموعه نظارت آموزش و پرورش  و در استان های مختلف با مشارکت معاونت پرورشی و معاونت ابتدایی و کانون پرورش فکری کودکان با دستور وزیر آموزش و پرورش ،با توجه به نزدیکی انتخابات  برگزاری جشن تکلیف‌های سیاسی برای رای اولی‌هاو پیش بینی  صندوق انتخاب برای نوجوانان ، گرامیداشت روز ملی فناوری فضایی با  برنامه‌های مختلف با موضوع دستاوردهای فضایی ایران در کلیه مراکز ، برنامه کاروان پیک امید با حضور ماشین‌های سیار کانون از روز ۱۲ بهمن ماه به صورت هماهنگ در مناطق کمتربرخوردار واجرای برنامه‌های مختلف ، کاشت نهال به یاد و نام شهدای انقلاب ،پویش خوانش کتاب ، سرود ملی ویژه کودکان و نوجوانان برای دهه فجر کاری که توسط سازمان ملی تعلیم وتربیت کودک - کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان - شبکه پویا آماده شده و با همکاری شبکه پویا به صورت پویانمایی روی آنتن می‌رود،رونمایی از ۶ اثر تازه در ایام دهه فجر ،تولید سرودهای فاخر با موضوع انقلاب،معرفی شخصیت ها و وقایع تاثیرگذار در انقلاب اسلامی و نمایشگاه های مختلف در این باب ،برگزاری مراسم وجشن برای کودکان کار ،برنامه من انقلابی ام... از مهم‌ترین برنامه‌های ما در این ایام است.

وی عنوان کرد: بعضی از این برنامه از ابتدای بهمن ماه بعد از پایان امتحانات شروع و اجرا شده اند ولی قله این برنامه ها در راهپیمایی 22 بهمن است و حضور پرشور کودکان و نوجوانان به همراه خانواده هایشان باعث نشاط و دشمن شکن خواهد بود.

وی در انتها افزود: برنامه‌ریزی های انجام شده برای تمام گروه‌های کودک و نوجوان اعم از کودکان سمپادی ، کودک کار، کودک حاضر در کانون اصلاح و تربیت، کودکان با نیازهای ویژه، کودکان اتباع  می باشدو کودکان اتباع  در این برنامه‌ها از کودکان ایرانی جدا نیستند.

در پایان این مراسم از پوستر کمیته کودک و نوجوان ستاد مرکزی دهه فجر نیز رونمایی شد.

خبرنگار-مهنازبرخورداری

da60a37d-c104-47a6-a3ff-a3a2c438e9a4

IMG_20240130_113746

IMG_20240130_113812