به گزارش اکونا پرس،

در این ارتباط محل کار  یکی از فضاهایی‌ست که که در آن حفاظت از اطلاعات ابعاد متفاوت فردی و سازمانی را در بر می‌گیرد که به معنای حفظ حریم شخصی و اطلاعات فردی و همین‌طور تأمین امنیت اطلاعات مالی و تجاری مربوط به محل کار است. برای هر کدام از ابعادی که نام برده شد، سازمان‌ها تمهیداتی اندیشیده‌اند که بتوان افراد و سازمان را تا حدودی از چالش‌ها مصون نگه داشت. 

حریم خصوصی و اطلاعات شخصی علاوه بر اینکه با الزامات قانونی محافظت می‌شود، نیاز به این دارد که با پرورش یک فرهنگ به روحیه و ارزش سازمان تبدیل شود. محافظت از اطلاعات در محل کار مفهومی‌ست که به حفظ حریم خصوصی و امنیت اطلاعات شخصی، مالی و تجاری افراد اشاره دارد و شامل اقداماتی می‌شود که از دسترسی‌های غیرمجاز و خارج از چارچوب جلوگیری می‌کند تا امکان هرگونه سؤاستفاده و چالشی را از بین ببرد. از میان تمام اطلاعاتی که مربوط به حریم خصوصی افراد می‌شود، مسأله حقوق و دستمزد از موضوعاتی‌ست که علاوه بر فرد، امری مهم برای برخی شرکت‌ها و سازمان‌ها به حساب می‌آید. مجموعه وطن‌زرین از آن دست شرکت‌هاست که «محرمانگی حقوق» را به‌عنوان یکی از بندهای قرارداد همکاری تنظیم کرده و از چنین رویکردی در راستای حفظ حریم شخصی افراد دفاع می‌کند. در واقع دلیل اخلاقی اصلی برای مخفی نگه‌داشتن اطلاعات دستمزد طبق حق حفظ حریم خصوصی است، مسئله‌ای شخصی تلقی می‌شود و به‌عنوان توافقی محرمانه بین کارمندان و شرکت‌ها به حساب می‌آید که با خود چند مزیت به همراه دارد، از جمله:

محرمانگی حقوق می‌تواند به کنترل سازمانی و جلوگیری از ایجاد درگیری کمک کند. بسیاری از شرکت‌های خصوصی برای افزایش کنترل سازمانی و مهار تعارض، بندهای محرمانگی حقوق را در قراردادهای کارکنان می‌گنجانند. 

مخفی نگه‌داشتن دستمزد در راستای محافظت از حریم خصوصی کارکنان اجرا می‌شود. بندهایی از قرارداد که به محرمانه نگه‌داشتن حقوق و دستمزد اشاره دارد می‌تواند برای تضمین حریم خصوصی کارمندان مفید باشد. اینکه یک نفر به چه میزان حقوق دریافت می‌کند یا با چه رقمی قرارداد خود را امضا کرده است، عموماً اطلاعاتی شخصی و خصوصی در نظر گرفته می‌شود و قوانین مرتبط با محرمانگی می‌تواند از این حریم حفاظت کند. هرچند ممکن است این رویکرد با خواسته همه کارمندان همخوانی نداشته باشد، اما از طرف دیگر شفافیت پرداخت می‌تواند بر ارزش حریم خصوصی دیگر کارمندان غلبه کند. بنابراین این موضوعی‌ست که باید به آن توجه شود. 

محرمانگی، مزیتی برای مذاکره حقوق و دستمزد فراهم می‌کند. در این شرایط کارفرما می‌تواند بر اساس توانمندی‌های افراد و شرایط کار با آن‌ها درباره حقوق و مزایا مذاکره کند. در واقع تمایز پرداخت احتمالاً به دلیل تفاوت قابلیت‌ها و تجربیات صورت می‌گیرد.

بحث دستمزد و حقوق و حفظ امنیت اطلاعات مربوط به آن ممکن است دشوار باشد، چراکه شاید یک کارمند تصمیم بگیرد اطلاعات خود را با دیگران به اشتراک بگذارد. با این حال اقداماتی خاص می‌تواند ابهام را برای کارکنان از بین ببرد، از جمله اطلاع‌رسانی در این‌باره که پاداش و مزایا طبق الگویی مشخص و بر اساس عملکرد و تجربه شغلی افراد به آن‌ها تعلق می‌گیرد و شرایطی رقابتی وجود دارد. از طرف دیگر با وجود بندهای ذکرشده در قرارداد و فرهنگ‌‌سازی‌های محرمانگی حقوق و تأکید بر حفظ حریم شخصی، تأمین امنیت سیستم حقوق و دستمزد هم از اهمیت زیادی برخوردار است. محرمانه بودن دستمزدها را با واگذاری وظایف محاسبه و پرداخت به پرسنل قابل اعتماد می‌توان تقویت کرد و دسترسی به اطلاعات را فقط در اختیار کسانی قرار داد که به دلیل الزامات شغلی به آن نیاز دارند.