به گزارش اکونا پرس،

سردار احمدرضا رادان در گفت‌وگو با ایسنا درباره انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: من از همه مردم دعوت می‌کنم تا ان‌شاءالله در تاریخ ۱۱ اسفند، پای صندوق های رای حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به تمهیدات امنیتی از سوی پلیس انجام شده؛ افزود: با آماده باش کاملی که همکاران ما از مرز تا مرکز دارند، کلیه پیش‌بینی‌ها برای تامین امنیت انتخابات اندیشیده شده است. همچنین شرایط برقراری امنیت برای همه صندوق‌ها اعم از صندوق‌های ثابت و سیار، مراکز نگهداری صندوق های رای، محل‌های شمارش، حمل و نقل صندوق ها و ... فراهم شده است.

فرماندهی انتظامی کل کشور با اشاره به اینکه از هوا فراجا نیز برای ارسال صندوق‌های جمع آوری رای استفاد می‌شود؛ ادامه داد: بالگردهای فراجا به همراه سایر نیروهای نظامی آمادگی دارند که تا در هرجایی که به هر دلیلی امکان ارسال زمینی صندوق رای وجود ندارد؛ صندوق‌های رای را جابجا کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که تاکنون مشکل امنیتی درباره انتخابات گزارش شده یا خیر به ایسنا گفت: ما قبل از انتخابات درباره امنیت ستادهای انتخاباتی دو اقدام انجام دادیم. اقدام اول این است که مراسم در امنیت برگزار شود و در همین راستا توصیه‌ها و آموزش‌های لازم را ارائه دادیم. همچنین اقدام دوم این است که از کارهای خلاف قانون جلوگیری شود.

رادان با اشاره به اقدام پلیسی در برخورد با متخلفان گفت: در هرجایی که خلاف قانون عمل شده بود؛ پلیس قاطعانه و بر اساس قانون با این افراد برخورد کرد است. در همین راستا نیز تعدادی از متخلفان انتخاباتی شناسایی و دستگیر شدند که البته تعداد این افراد بسیار کم است.

رادان گفت: تمامی اقدامات انتظامی در راستای قرار گرفتن مردم در محیط امن برای رای دادن در انتخابات انجام شده است و ما تلاش می کنیم  انتخابات در سایه امنیت  برگزار شود.