به گزارش اکونا پرس،

صادق ضیاییان  براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اظهارکرد: یکشنبه(۱۳ اسفند) در نیمه شرقی کشور جوی آرام و پایدار مستقر است. بعد از ظهر با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، در مناطقی از دامنه‌ های زاگرس واقع در غرب و شمال غرب ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد رخ می دهد.  

وی ادامه داد: دوشنبه(۱۴ اسفند)  گستره فعالیت این سامانه در مناطقی از نوار غربی، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران مرکز، جنوب، شرق و جنوب شرق کشور خواهد بود.

 رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: در شمال شرق خوزستان، چهار محال و بختیاری، شمال غرب فارس، شمال کرمان و جنوب خراسان جنوبی مقدار بارش قابل توجه خواهد بود و در ارتفاعات بارش به‌صورت برف و در استان‌های جنوبی رعد و برق پیش بینی می‌شود.‌

وی اضافه کرد: سه شنبه ( ۱۵ سفند) بارش در این مناطق ادامه می‌یابد. در مرکز هرمزگان جنوب شرق کرمان، شمال سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بارش شدت خواهد داشت و بعد از ظهر در نیمه غربی از مقدار ابرناکی و بارندگی کاسته می‌شود.

 ضیاییان اضافه کرد: طی روزهای دوشنبه و سه شنبه در مناطقی از جنوب و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. همچنین چهارشنبه(۱۶ اسفند) در سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان و کرمان رگبار پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد و به‌تدریج این سامانه از شرق کشور خارج می‌شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشورد در ادامه گفت: پنجشنبه (۱۷ اسفند) با گذر امواج تراز میانی جو در شمال غرب، مناطقی از غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران ابرناکی، بارش باران و وزش باد پیش بینی می‌شود.

 وی ادامه داد:  در غالب مناطق کشور تا روز چهارشنبه روند افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان اظهار کرد: دوشنبه و سه شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم خواهد بود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۴ اسفند) قسمتی ابری، همراه با غبار محلی، در بعدازظهر افزایش ابر و بارش پراکنده با حداقل دمای ۳ و  حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و طی ‌سه دوشنبه( ۱۵ اسفند) نیمه ابری، گاهی افزایش ابر و بارش پراکنده، از اواخر وقت به‌تدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا زنجان و شهر کرد با کمینه ۴- و  ۷-  درجه سانتیگراد و بندرعباس و بوشهر با بیشینه دمای ۲۴  درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها خواهند بود./ ایسنا