زبان‌های رسمی دنیا 6 زبان هستند که معمولا در ملاقات‌ها و جلسه‌های رسمی سازمان ملل متحد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، روسی، عربی و چینی به عنوان 6 زبان اصلی دنیا شناخته می‌شوند که افراد بسیاری در جهان به این زبان‌ها مسلط هستند.

در این مقاله قصد داریم در رابطه با زبان های اصلی دنیا به ترتیب صحبت کنیم و توضیحات مختصری از هر کدام از این زبان‌ها خواهیم داشت. برای آشنایی با زبان‌های اصلی دنیا، مطالعه این مقاله را فراموش نکنید.

1.زبان انگلیسی؛ پرکاربردترین زبان دنیا

یکی از پراستفاده‌ترین زبان‌های دنیا، زبان انگلیسی است. زبان انگلیسی به‌نوعی نماد ارتباط است و افراد بسیاری در جهان برای ارتباط گرفتن با یکدیگر از زبان انگلیسی استفاده می‌کنند.

زبان انگلیسی تاریخچه بسیار قدیمی و کهنی دارد و ریشه این زبان به 450 سال قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد.

زبان انگلیسی از قرن 18 گسترش زیادی پیدا کرد و در حال حاضر بیش از 1.5 میلیارد نفر در جهان با زبان انگلیسی صحبت می‌کنند.

توجه داشته باشید برای یادگیری زبان انگلیسی می‌توانید از دوره‌های اموزش زبان استفاده کنید.

2.زبان چینی؛ یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان

یکی از مهم‌ترین زبان‌های دنیا، زبان چینی است. البته به دلیل جمعیت بیش از یک میلیارد نفری، قطعا زبان چینی در لیست زبان های اصلی دنیا قرار می‌گیرد. کشورهای چین، هنگ کنگ، مالزی، تبت و چند کشور دیگر از زبان چینی به‌عنوان زبان رسمی استفاده می‌کنند.

چین افراد مهاجر زیادی دارد و با این مهاجرت‌ها، پراکندگی زبان چینی افزایش پیدا کرده است. به همین دلیل افراد بسیاری در جهان به زبان چینی صحبت می‌کنند.

همچنین زبان چینی به‌عنوان یکی از سخت‌ترین زبان‌های دنیا شناخته می‌شود و حروف الفبای بسیار زیادی دارد. در نظر داشته باشید برای یادگیری زبان‌های مهم می‌توانید از پلتفرم زبان اُتیچر کمک بگیرید. در پلتفرم اتیچر معلم زبان انگلیسی و چینی بسیار با تجربه و حرفه‌ای وجود دارد که در مسیر یادگیری زبان می‌توانند کمک کنند.

3.زبان فرانسوی؛ زبان متداول بسیاری از دانشگاه‌های معتبر کانادا و آمریکا

زبان فرانسوی بعد از زبان انگلیسی به‌عنوان یکی از زبان‌های پراستفاده دنیا شناخته می‌شود. مقاله‌های علمی بسیاری با زبان فرانسوی منتشر می‌شوند. همچنین بسیاری از کشورهای قاره آفریقا به واسطه استعمار، به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند.

در حال حاضر بیش از 300 میلیون نفر در جهان با زبان فرانسوی صحبت می‌کنند. طبق تحقیقات انجام شده، در حدود بیش از 29 کشور در جهان برای مکالمات روزمره از زبان فرانسوی استفاده می‌کنند.

توجه داشته باشید اگر به دنبال منبع معتبری برای مطالعه زبان هستید، توصیه می‌کنیم مقاله منتشر شده در بلاگ اُتیچر تحت عنوان کتاب زبان برای بزرگسالان را مطالعه کنید.

در این مقاله بهترین کتاب‌های زبان انگلیسی برای بزرگسالان معرفی شده است.

2

4.زبان اسپانیایی؛ به واسطه گسترش امپراتوری اسپانیا

در زمان‌های گذشته امپراتوری اسپانیا در سراسر جهان گسترش پیدا کرد و افراد بسیاری از این کشور به قاره‌های آمریکای جنوبی و شمالی مهاجرت کردند. همین موضوع باعث شده تا زبان اسپانیایی به‌عنوان یکی از زبان‌ های اصلی دنیا در این لیست قرار بگیرد. در حال حاضر زبان اسپانیایی در 22 کشور استفاده می‌شود و بیش از 400 میلیون نفر در جهان از این زبان استفاده می‌کنند. البته لهجه‌های مختلفی از این زبان وجود دارد و به‌عنوان مثال لهجه و تلفظ برخی کلمات زبان اسپانیایی در مکزیک با آرژانتین کمی متفاوت است.

5.زبان روسی؛ به اندازه وسعت شوروی سابق

در گذشته کشورهای بسیاری عضو اتحادیه جماهیر شوروی بوده‌اند. کشورهایی مانند استونی، لتونی، اوکراین، ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان و بسیاری از کشورهای دیگر که در این لیست قرار دارند. این موضوع سبب شده تا زبان روسی به یکی از زبان‌های اصلی دنیا تبدیل شود.

درحالت‌کلی بسیاری از کشورهای اروپای شرقی و برخی از کشورهای آسیایی در گذشته نه چندان دور با زبان روسی صحبت می‌کردند و در حال حاضر بیش از 300 میلیون نفر در جهان با این زبان صحبت می‌کنند. همچنین بسیاری از شاهکارهای ادبی به نویسندگی داستایوفسکی و تولستوی آثارشان به زبان روسی منتشر شده است.

6.زبان عربی؛ یکی از مهم‌ترین زبان‌های دنیا

بسیاری از کشورهای مسلمان در سراسر جهان به زبان عربی صحبت می‌کنند و به همین دلیل زبان عربی، به‌عنوان یکی از زبان های اصلی دنیا شناخته می‌شود. زبان عربی قدمت بسیار بالایی دارد و در طول تاریخ گویش‌های متفاوتی از این زبان ایجاد شده است.

در حال حاضر زبان اول بسیاری از کشورهای آفریقایی و آسیایی، زبان عربی است. در حدود بیش از 350 میلیون نفر در جهان به زبان عربی صحبت می‌کنند. البته باید به این موضوع توجه داشت که گویش و لهجه هر کشور عرب‌زبان با کشورهای دیگر کمی متفاوت است.

3

آموزش‌ آنلاین زبان های اصلی دنیا در پلتفرم زبان اُتیچر

در این مقاله در رابطه با زبان های اصلی دنیا صحبت کردیم و اشاره‌ای به 6 زبان پرکاربرد در دنیا داشتیم. زبان‌های دیگری مانند زبان هندی نیز می‌توانست در این لیست قرار بگیرد، اما زبان هندی به دلیل اینکه فقط در کشور هند مورد استفاده قرار می‌گیرد، در لیست زبان‌های اصلی دنیا قرار نداشت.

برای یادگیری 6 زبان اصلی دنیا می‌توانید از طریق پلتفرم زبان اُتیچر یادگیری را آغاز کنید. در پلتفرم زبان اُتیچر 12 زبان پرکاربرد دنیا به‌صورت آنلاین تدریس می‌شود. تاکنون بیش از 26 هزار زبان‌آموز از خدمات آموزشی پلتفرم زبان اُتیچر استفاده کرده‌اند. برای دریافت اطلاعات بیشتر به‌نشانی اینترنتی oteacher.org مراجعه کنید.