به گزارش اکونا پرس،

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ آورده است: وزش باد شدید با سرعت لحظه‌ای ۳۲ نات و بیشینه ارتفاع امواج در مناطق ساحلی ۱ تا ۲.۵ متر و در مناطق دور از ساحل تا بیش از ۲.۵ متر همراه با رگبار باران و رعد و برق دوشنبه (۲۷ فروردین‌ماه) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در خلیج فارس و نواحی جنوبی استان بوشهر و سه‌شنبه تا پنج‌شنبه (۲۷ تا ۲۹ فروردین‌ماه) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی احتمال خسارت در اثر تندباد لحظه‌ای و رگبار باران و رعد و برق، اختلال در ترددهای دریایی، قایق‌های صیادی و فعالیت‌های تفریحی، اختلال در تردد شناورهای مسافربری در بنادر ، اختلال در تردد کشتی‌های تجاری، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی دور از انتظار نیست.

به توصیه سازمان هواشناسی اتخاذ تمهیدات لازم در مناطق دریایی و مناطق ساحلی جهت جلوگیری از خسارت احتمالی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی، اندیشیدن تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری مد نظر قرار گیرد.

به گزارش ایسنا در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.