به گزارش اکونا پرس،

محمدرضا چکشیان ضمن عرض سلام و خیر مقدم و تشکر از همراهی اصحاب رسانه گفت : گرامیداشت هفته کارگر حدود هشت ماه قبل آغازو برای فراخوان جشنواره «امتنان» به هشت میلیون کارگر پیامک ارسال شد تا کارگران در جریان این جشنواره قرار بگیرند. این جشنواره از  ۲۶ برگزیده کشوری هفته آینده با حضور رئیس جمهور تقدیر خواهد شد.

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود: برای برگزاری هفته کارگرابتدا مکاتباتی با سازمان صداو سیما، سازمان تبلیغات اسلامی و شهرداری ها و... صورت گرفت ،سپس ۹ کمیته تخصصی تشکیل و با استانداران هر استان صحبت شد تا برنامه‌های  این هفته را در برنامه خود قرار بدهند.

رییس ستاد گرامیداشت هفته کار و کارگر ادامه داد: در هفته گارگر چند برنامه کلان  در سطح ملی داریم . ۱۱ اردیبهشت همزمان با روز کارگر برگزاری اختتامیه جشنواره امتنان با حضور رئیس جمهورمی باشد.  فردا ۴ اردیبهشت تجدید میثاق با امام راحل  با حضور وزیر تعاون و دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با حدود ۲ هزار کارگر نیز د رچند روز آینده برگزار خواهد شد.

چکشیان افزود: از دیگر برنامه های گرامیداشت هفته کارگر حضور در گلزار شهدا و بار روبی، بازدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونان وی از کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی، سخنرانی وزیر کار در نماز جمعه تهران، حضور معاونین وزیر در نمازجمعه استان‌های کشور، مراسم اعطای نشان اقتصاد مقاومتی، تجلیل از جامعه زنان کار و تولیدو در اکثر کارخانجات و کار گاه هاو مراکز تولیدی مراسم و برپایی جشن را خواهیم داشت.وی خاطرنشان کرد: مکاتبه‌ای با ستاد اقامه نماز جمعه داشتیم که ائمه جمعه سراسر کشوراین هفته به موضوع کار و کارگر بپردازند.

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی» شعار هفته کارگر است و هشتگ اختصاصی هفته کار و کارگر «پای کار ایرانیم» انتخاب شده است.

رییس ستاد گرامیداشت هفته کار و کارگرگفت: روزهای هفته کارگر با عناوین مختلف نام‌گذاری شده‌اند به این ترتیب که ۵ اردیبهشت کارگر- تجدید میثاق با آرمان های امام راحل، رهبری و شهدا، ۶ اردیبهشت کارگر- فرهنگ کار و مهارت‌آموزی، ۷ اردیبهشت کارگر- تامین اجتماعی و تکریم بازنشستگان، ۸ اردیبهشت کارگر- منزلت خانواده، زنان و جوانی جمعیت، ۹ اردیبهشت کارگر -ایمنی سلامت و بهداشت کار، ۱۰ اردیبهشت کارگر- تشکل‌ها و مشارکت مردم و ۱۱ اردیبهشت کارگر- ایمان، امید و همدلی نام‌گذاری شده‌اند.

وی در ادامه افزود:آغاز لیگ سراسری کارگری در حوزه ورزش که بخش عظیمی از جمعیت گارگری را دربرمی گیرد . و برای نخستین بار امسال اولین لیگ سراسری تنیس روی میز کارگران در سطح بازی‌های ملی و بزرگ کشور فعالیت برگزار خواهد شد و سپس شروع لیگ فوتسال را خواهیم داشت.

وی در پایان تاکید کرد: اگر هر اقدام موثری صورت بگیردولی توسط  رسانه روایت نشود نمیتواند امید را به جامعه تزریق کند.

خبرنگار-مهناز برخورداری