به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، میثم سعیدی اظهارکرد: پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی» با ابتکار عمل سازمان حفاظت محیط زیست و با همکاری وزارت صمت، شهرداری تهران و اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای در کشور راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه این پویش تا ۲۱ تیر ماه روز جهانی بدون پلاستیک ادامه خواهد داشت، افزود: این پویش در راستای عملی شدن ماده ۳ آیین نامه کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی راه اندازی شده است و خوشبختانه اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره ای در پیوستن به این پویش و حتی راه اندازی آن با ما همفکری و تبادل نظر داشتند.

مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: شعار امسال هفته پاک نیز به دلیل اهمیت مساله پلاستیک‌ها و نقش بسیار مخرب آن در طبیعت، تهدید تنوع زیستی و آثار زیان بار آن در زندگی بشر، «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» انتخاب شده است و این پویش برای دستیابی هر چه سریع‌تر به هدف مهم کاهش مصرف پلاستیک راه اندازی شد.

وی به مسئولیت اجتماعی تمامی بنگاه‌های اقتصادی در خصوص کاهش مصرف پلاستیک اشاره کرد و افزود: ما از تمامی بنگاه‌های خرد و کلان درخواست می‌کنیم تا برای حفظ سلامت عمومی جامعه مردم و مخاطبان خود را به استفاده هرچه کمتر از کیسه‌های پلاستیکی ترغیب کنند تا آینده روشن‌تری در انتظار محیط زیست کشورمان باشد.