به گزارش اکونا پرس،

مجتبی زینی‌وند در گردهمایی آموزشی ناظران میدانی مدارس غیردولتی، اظهار کرد: جایگاه ویژه آموزش و پرورش در پیشرفت جوامع باعث شده است تا توجه جدی به معلم و دانش‌آموز در اولویت باشد و برای تعالی آنها قوانین خاصی وضع کنند.

وی افزود: یکی از جلوه‌های مشارکت مردم در آموزش و پرورش شکل‌گیری مدارس غیردولتی است و بدون شک مشارکت مردم در این عرصه با فراز و نشیب، حب و بغض و اظهارات نسنجیده درباره فعالیت مؤسسان مدارس غیردولتی همراه بوده اما تمام این اظهار نظرات باعث بالندگی و رشد مؤسسان شده است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: با دستور وزیر آموزش و پرورش حفظ و ارتبای جایگاه مشارکت مردم و تدوین قوانین نظام‌مند برای نظارت بر مدارس غیردولتی با هدف جلب رضایت مخاطبان و افزایش کمی و کیفی مدارس مدنظر است و اصلاح روش‌ها بدون نظارت و بازرسی جدی ممکن نیست.

زینی‌وند ادامه داد: افزایش کیفیت در گرو نظارت جدی در تمام برنامه‌هاست و در سیاست‌های راهبردی دستورالعمل نظارت جامع که در قالب نرم‌افزار به استان‌ها ابلاغ شده است 4 سطح ارزیابی مؤسس، ارزیابی مناطق، ارزیابی استان و ارزیابی نهایی مدنظر است و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که در طول سال تحصیلی مدرسه مورد بررسی مدیر قرار گرفته و بازرسان سازمان مدارس غیردولتی حداقل یک بار از تمام مدارس بازدید داشته باشند.

وی مطرح کرد: هدف نظارت مدیریت، کنترل، هدایت و انجام اصلاحات در برنامه‌هاست و سطح نظارت در مناطق به 4 سطح وزارت توسط ناظران مناطق، ناظران استانی، ناظران مقیم و سازمان مدارس غیردولتی تعیین شده است. البته تلاش کرده‌ایم تا از روش بازرسی سنتی که کنترل قیم‌مآبانه در برنامه‌ها و فعالیت‌های مدارس داشت، خارج شده و از بازرسی جدید استفاده کنیم.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی ادامه داد: در بازرسی جدید ناظران به کمک مدارس غیردولتی می‌آیند تا اعتقاد به قانون و قانون گرایی در مدارس پررنگ شود. به تناسب تعداد مدارس در استان‌ها ناظر مقیم تعریف کرده‌ایم و انتخاب ناظر با مدیرکل آموزش و پرورش استان است و اگر او متوجه خطایی در مدرسه شود مدیرکل منطقه، استان و رئیس سازمان مدارس غیردولتی امکان رویت گزارش او را دارند.