به گزارش اکونا پرس،

قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درخصوص حذف پرداخت حق عائله‌مندی به معلمان مجرد زن توسط دیوان عدالت اداری گفت: حرف آموزش‌وپرورش این است که تنها هزینه عائله‌مندی فرهنگیان مجرد زن حذف شده و حقوق آنها قطع نشده است و از طرف دیگر به دلیل اینکه این ملبغ از قبل پرداخت می‌شد، بی‌انصافی است که اکنون قطع شود زیرا بسیاری از آنها روی این مبلغ برنامه‌ریزی کرده‌اند.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری از بانوان مجرد را نباید سر این مسئله تحت‌ فشار قرار داد زیرا رقم‌های پرداختی تحت عنوان حق‌ عائله‌مندی، رقم بالایی نیست و حتی تعداد بانوان فرهنگی مجرد نیز زیاد نیست؛ لذا باید به آنها پرداخت شود و چون از قبل نیز پرداخت  می‌شد، نباید معلمان مجرد زن را بابت این موضوع تحت فشار قرار داد.

وی ادامه داد: برخی از بانوان فرهنگی مجرد، مسئولیت سرپرستی از پدر و مادر ناتوان خود را دارند و حتی برخی نیز در خانه سرپرستی خواهر یا برادر معلول خود را دارند؛ لذا نباید این حق را از آنها گرفت و برای آنها دردسر ایجاد کرد.

این نماینده مجلس در دوره دهم تصریح کرد: اعضای کمیسیون آموزش به این مسئله دقت‌نظر دارند و برای آنها به طور قطع فکری خواهند کرد؛ باید جهت تسهیل امور فرهنگیان و بالا رفتن حقوق آنها قدم‌های مفید برداشت و با وجود مشکلات زیادی که این قشر زحمتکش دست و پنجه نرم می‌کنند از حقوقشان کم نکرد بلکه هر ساله باید افزایش حقوق نصیب آنها شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: این امیدواری وجود دارد که دیوان عدالت اداری به تناسب شرایط بانوان فرهنگی مجرد برای این موضوع کمال همکاری را با وزارت آمورزش و پرورش داشته باشد و رأی خود را به پرداخت حق عائله‌مندی به آنها بازگرداند.