به گزارش اکونا پرس،

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با تأکید بر ضرورت پیگیری برای پرداخت باقی مانده خرید خدمات خرید آموزشی تحصیلی سال 95-96 آموزش و پرورش، عنوان کرد: وزارت آموزش و پرورش برای جبران کسری‌های خود در آموزش دروس تحصیلی اقدام به خرید خدمات آموزشی از شرکت‌های خصوصی و افراد کرده است تا آموزش را این مجموعه به دانش آموزان ارائه دهند ولی پرداخت مطالبات آن‌ها صورت نگرفته است.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به برآوردهای صورت گرفته 25 درصد مطالبات خرید خدمات آموزشی‌ها پرداخت نشده است، افزود: این افراد مراجعات بالایی به نمایندگان مجلس دارند و خواهان دریافت مطالبات خود هستند.

وی ادامه داد: علاوه بر مطالبات باقی مانده خرید خدمات آموزشی‌ها از سال 95-96 وزارت آموزش و پرورش برای سال تحصیلی 96-97 نیز هیچ مبلغی را به طرف حساب‌های خود پرداخت نکرده است و این در حالیست که سال تحصیلی جاری نیز در حال پایان است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی درباره اینکه وزارت آموزش و پرورش چه خرید خدمات آموزشی‌ از شرکت‌ها و افراد دریافت کرده است، توضیح داد: خدمات مختلفی در پایه‌های مختلف از طریق این مجموعه ارائه می‌شود و در بسیاری از موارد به صرفه نیست که آموزش و پرورش برای برخی از این دروس معلم و نیرو جذب و استخدام کند لذا در مقوله آموزش چنین مواردی از این مجموعه‌ها کمک و بهره می‌گیرد که کاری متداول و مرسوم است.

حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه در این زمینه قانون نیز به آموزش و پروش اجازه داده که در این راستا گام بردارد و هیچ منع قانونی در همکاری با خرید خدمات آموزشی‌ها وجود ندارد، گفت: همچنین در بودجه‌های سالیانه برای آموزش و پرورش بودجه مناسبی تخصیص داده شده که لازم است در این زمینه سازمان برنامه و بودجه همکاری‌‎های لازم را با مجری یعنی آموزش و پرورش داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: با توجه به اینکه هزینه‌های جاری آموزش و پرورش نسبت به هزینه‌های دیگر فاصله زیادی دارد پرداخت کارکنان رسمی فرهنگی به حق در اولویت قرار دارد و موارد دیگر در اولویت‌های بعدی است.