به گزارش اکونا پرس،

کارن خانلری در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملتبا اشاره به دریافت وجه غیرقانونی توسط برخی مدارس از والدین در ازای ارائه کارنامه دانش‌آموزان گفت: اگر مدارس از والدین وجهی را دریافت می‌‎کنند، باید براساس ضوابط قانونی باشد و اینکه برخی مدارس برای ارائه کارنامه دانش‌آموزان به والدین از آنها وجه دریافت می‌کنند، غیرقانونی و غیرقابل‌قبول است.

نماینده ارامنه شمال ایران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش باید نظارت خود بر اینگونه مدارس را بیش از پیش افزایش دهد؛ چراکه متاسفانه هر ساله شاهد دریافت وجوه غیرقانونی توسط برخی مدارس از والدین هستیم ولی باید برای جلوگیری از وقوع آن فکری جدی صورت بگیرد و وزارت آموزش و پرورش باید به طور جد برای حل این مسئله اقدامی عملی انجام دهد.

این نماینده مجلس در دوره دهم ادامه داد: والدین نیز وظیفه دارند به هنگام دریافت وجه خارج از ضابطه، مراتب را به آموزش و پرورش گزارش دهند تا حقی پایمال نشود و از اقدام غیرقانونی برخی مدارس جلوگیری بعمل آید.

وی تأکید کرد: به طور قطع بیشتر مدارس در کشور براساس ضوابط موجود از والدین دریافت وجه دارند و تعداد مدارس متخلف بسیار ناچیز است، ولی اگر مدرسه‌ای از ازای ارائه کارنامه از والدین وجهی را اخذ کند، اقدامی غیر قانونی انجام داده و حتی می‌تواند باعث عدم مشارکت والدین در امور آموزشی شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی در خاتمه خاطرنشان کرد: بنابراین وزارت آموزش و پرورش باید با مدارس متخلف برخورد کند و اگر وجوهی به شکل غیرقانونی و خارج از ضابطه از والدین دریافت شده، باید به آنها بازگردانده شود.