به گزارش اکونا پرس،

محمد جواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با یادآوری بررسی طرح یک فوریتی الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس، عنوان کرد: این طرح با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌ها در کمیته مورد بررسی قرار گرفته و مقرر است نهایتا تا هفته آینده بار دیگر در کمیسیون آموزش و پرورش مطرح شود.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتراضات و تجمعات معلمان حق التدریس و اعتراض نسبت به وضعیت بلاتکلیف خود، عنوان کرد: در این رابطه نشست‌های تخصصی برگزار و نتیجه این شد که طرح یکی از اعضای کمیسیون مبنای کار کمیته قرار گیرد و طرح پیشنهادی به کمیسیون ارائه شود.

وی با بیان اینکه هدف کمیته این است که طرحی به کمیسیون بیاید که همگان بر آن وفاق داشته باشند، افزود: طرح مذکور مشکل اصلی حق التدریس‌ها را حل خواهد کرد و به هیچ عنوان بار مالی نیز ندارد.

ابطحی یادآور شد: یکی دیگر از نکات مهمی که در این طرح بر آن تأکید شده جذب پلکانی نیروهای حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی است که البته تمامی این موارد بسته به نظر نهایی کمیسیون دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: با طرح جذب پلکانی نیروهای حق التدریسی در بودجه‌های سنواتی نیز لحاظ می‌شود و قطعا اجرای هرچه سریع‌تر این طرح به نفع آموزش و پرورش است چراکه این دستگاه با کمبود 130 هزار معلم مواجه است که این کسری را می‌توان از طریق فرهنگیان جبران کرد نه راه‌های دیگر و فقط با جذب این نیروها می‌توان این کسری را جبران کرد.