مهدی رضا خادملو، معلم و کارشناس مسائل آموزشی در گفت وگو با خبرنگار اکوناپرس با اشاره به صدور احکام جدید فرهنگیان و حذف بند سختی شغل برای کارکنان اداری و مدیران مدارس و کاهش 30 درصدی آن برای معلمان، گفت: با آن که حکم جدید هنوز به دست من نرسیده، اما از اخبار مربوطه و اظهارات همکاران متوجه تعدیل های جدید صورت پذیرفته شده ام.

او با بیان این که در خصوص مطالبات فرهنگیان سال هاست اشکالات متعددی وجود دارد، افزود: تصمیماتی از قبیل حذف سختی کار فرهنگیان این گمان را به ذهن متبادر می کند که گویا تصمیم گیران هیچ گاه در ساختار آموزشی کشور نبودند و یا برعکس کشورهای پیشرفته که آموزش و پرورش را نهادی عمرانی می دانند و صرف هزینه برای آن را ارزشمند تلقی می کنند، اختصاص بودجه برای فرهنگیان را هزینه ای دور ریختنی خطاب می کنند.

خادملو با بیان این که شنیدن این گونه تصمیمات از بسیاری از افراد در فضای سیاسی جامعه خصوصاً نمایندگان مردم با آن که خود یا معلم بوده و یا تحصیل کرده دانشگاه هستند، بسیار عجیب است، ادامه داد: متأسفانه به هرگونه تلاش برای بهبود شرایط فرهنگیان انگ کسری بودجه خورده می شود و این ماجرا تا زمانی که این قشر صنف مشخصی نداشته باشد، ادامه خواهد داشت.

او همچنین با بیان این که مطالبات معلمان متفاوت است، افزود: اگر بخواهیم از منظر جامعه شناسی به مطالبات معلمان و فرهنگیان نظر کنیم باید بگوییم که اقداماتی که تاکنون از سوی آموزش و پرورش برای این قشر انجام شده ، شأن فرهنگیان را پایین آورده است.

خادملو با تأکید بر این که شرایط نباید به گونه ای باشد که یک معلم برای احقاق حقوق و مطالبات خود فریاد بزند و اعتراض کند، گفت: متأسفانه تصمیماتی که در خصوص مطالبات فرهنگیان انجام می شود شأن آن ها را به اندازه ای پایین آورده که ارزش و جایگاه این قشر فرهیخته را به مسائل مادی و مالی پیوند زده است.