به گزارش اکونا پرس،

حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 13 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار اصل 30 قانون اساسی پیرامون حق آموزش و پرورش رایگان اظهار داشت: هر ساله مردم هنگام ثبت‌نام فرزندان خود در مدارس با این تناقض روبرو می‌شوند زیرا قانون اساسی آموزش و پرورش را رایگان می‌داند ولی مدارس دولتی از والدین فرزندان هنگام ثبت‌نام درخواست پول می‌کند.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از وزیر آموزش و پرورش می‌خواهم تا اعلام کند که مدارس دولتی به هیچ وجه حق دریافت پول از خانواده‌ دانش آموزان را ندارند مگر اینکه کسی داوطلبانه کمک کند.

وی در تذکری با اشاره به بند 11 ماده 24 قانون آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: باید برای اجرای قانون بودجه سال97، 22 آیین‌نامه توسط دولت تصویب می‌شد ولی اکنون با گذشت حدود 4 ماه از سال تنها  3 آیین‌نامه تصویب شده است که با این وضعیت می‌توان به اقدامات دولت و مجلس ایراد گرفت.

مطهری در پاسخ به تذکر آیین‌نامه‌ای حاجی دلیگانی گفت: باید اداره قوانین و معاونت نظارت مجلس بابت تأخیر در تهیه آیین‌نامه‌ها تذکر بدهد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص اخطار نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس نیز گفت: هر ساله به دلیل مشکل کمبود بودجه مدارس دولتی از والدین دانش آموزان درخواست پول می‌کند در حالی که کمک به مدرسه باید داوطلبانه و به دور از اجبار باشد.