به گزارش اکونا پرس،

داود محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملتدر مورد کسری بودجه 3 هزار میلیاردی آموزش و پرورش و چگونگی تامین آن، گفت: آموزش و پرورش با کمبود شدید بودجه مواجه است و هنوز نتوانسته بدهی انباشته به فرهنگیان و معلمان را پرداخت کند.

آموزش و پرورش از بودجه و امکانات کافی و مناسب برای پیشبرد اهداف خود برخوردار نیست

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه آموزش و پرورش از بودجه و امکانات کافی و مناسب برای پیشبرد اهداف خود برخوردار نیست، افزود: آموزش و پرورش سال‌ها است با کمبود و کسری بودجه مواجه بوده و در واقع میزان بودجه آن بسیار کمتر از بدهی‌های انباشته است و علی‌رغم تمامی مشکلات و بدهی‌ها هر ساله نیز با کسری بودجه مواجه می‌شود.

بخش اعظم بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق و مزایای کارکنان می‌شود

وی با تاکید بر اینکه بخش اعظم بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق و مزایای کارکنان می‌شود، ادامه داد: بخش ناچیز بودجه نیز صرف امور جاری می‌شود؛ این در حالی بوده که میزان بودجه تخصیصی کمتر از میزانی است که در بودجه پیش‌بینی شده بنابراین به طور مداوم هر ساله با کسری بودجه مواجه است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه کمبود بودجه آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش با حضور مسئولان این حوزه و سازمان برنامه و بودجه بررسی شد، گفت: در قانونی که در قالب طرح یک فوریتی تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به تصویب مجلس رسید، کسری و کمبود بودجه آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفته و انتظار می‌رود با تعامل و هماهنگی بیشتر دولت و مجلس تحولی اساسی در نظام بودجه‌ریزی آموزش و پرورش به وجود آید.

قول مساعد مسئولان سازمان برنامه و بودجه جهت چاره‌اندیشی برای تامین کسری بودجه آموزش و پرورش

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: مسئولان سازمان برنامه و بودجه قول مساعد دادند که برای تامین کسری بودجه آموزش و پررش چاره‌اندیشی کنند؛ البته نمایندگان به ویژه اعضای کمیسیون آموزش نیز نهایت اهتمام خود را برای پیگیری این مهم به کار می‌برند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر کشور با محدودیت‌های بودجه‌ای مواجه است و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک با گشایش مناسب در شرایط اقتصادی کشور بتوان تامین کسری بودجه آموزش و پرورش را سریع‌تر تحقق بخشید.