به گزارش اکونا پرس،

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره آمارهای متعددی که درباره نیروهای حق‌التدریس موجود در آموزش و پرورش توسط سازمان‌های مختلف مانند سازمان اداری استخدامی، وزارت آموزش و پرورش و... ارائه می‌شود، گفت: انتظار این است که آموزش و پرورش براساس نیازهای قابل پیش‌بینی خود برای سال‌های آینده درجهت ساماندهی نیروهای خود برنامه‌ریزی‌های لازم را ارائه دهد.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس اطلاعات ثبت احوال تعداد متولدین هر سال مشخص است از سوی دیگر می‌دانیم این نوزادان پس از گذشت 7 سال به سن تحصیل می‌رسند بنابراین تعداد دانش‌آموزان، کلاس‌های درسی، نیروی انسانی موردنیاز در سال‌های آینده قابل پیش‌بینی است و آمار دقیقی در این زمینه وجود دارد که می‌تواند راهنمای مناسبی برای سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها باشد.

وی با بیان اینکه از آنجایی که برنامه‌ریزی‌های بلندمدت نداریم همیشه در مقابل اتفاقات واکنش نشان می‌دهیم، اظهار کرد: نیروهای حق‌التدریس، پیش دبستانی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی برای مقابله با اتفاقات ناگهانی و در اثر بی‌برنامگی به وجود آمده‌اند.

نقوی حسینی ادامه داد: در حال حاضر می‌توان نیروهای مذکور را سازماندهی کرد؛ قطعا نیروهای حق‌التدریس و نهضتی‌ها قابل پیش‌بینی و ثابت هستند و شاید نیروهای پیش‌دبستانی به دلیل تاسیس پیش‌دبستانی‌های جدید یا تعطیلی برخی دیگر ممکن است متغیر باشند.

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتظار می‌رود آموزش و پرورش برنامه‌ای 20 ساله برای تامین نیروی موردنیاز خود ارائه دهد، خاطرنشان کرد: تنوع آمار ارائه شده از نیروهای حق‌التدریس، نهضتی و... از سوی سازمان‌های مختلف نظام آموزشی را بلاتکلیف می‌کند و بر کیفیت آموزشی اثرگذار است.