به گزارش اکونا پرس،

روح الله کلانتری مسئول سازمان معلمان ایران (شاخه گلستان) در گردهمائی روسا و دبیران اجرائی کانون های بازنشستگان فرهنگیان گلستان  با ارائه گزارشی از فعالیتهای این سازمان و ضرورت پیگیری مطالبات قانونی فرهنگیان و دانش آموزان تاکید کرد: سازمان معلمان ایران یک سازمان صنفی و سیاسی است با رویکرد اصلاح طلبانه و همواره به دنبال مطالبات قانونی فرهنگیان و دانش آموزان بوده و امروز بعد از 18 سال فعالیت همچنان بر آن مطالبات تاکید داریم.

وی در ادامه افزود: ما در سازمان معلمان ایران  به اصولی معتقدیم و همواره بر ان اصول پافشاری خواهیم کرد.

وی در ادامه گفت: باز سازی و سالم سازی نظام اداری کشور و ازجمله آموزش و پرورش، مبارزه با فساد، رانت و سوء استفاده از امکانات عمومی، دفاع از استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، دفاع از توسعه پایدار و همه جانبه، مخالفت با هرگونه خشونت و روشهای تخریبی، تاکید بر اجرای کامل قانون اساسی، دفاع از آزادیهای سیاسی و اجتماعی، تاکید بر کرامت انسان، توجه به حقوق مخالفان و اقلیتهای مذهبی و دفاع از حقوق زنان و جوانان از مهم ترین اصولی است که در جهت تحقق ان تلاش خواهیم کرد. 

کارشناس ارشد علوم سیاسی در ادامه با اشاره به شرایط حساس کنونی و ضرورت دفاع از سیاست های دولت روحانی بیان داشت: ما در سازمان معلمان از سیاست ها و برنامه های دولت در همه زمینه ها دفاع کرده و معتقدیم که عملکرد او در این مدت به طور نسبی موفق بوده و  هشدار می دهیم که بدیل دولت روحانی حاکمیت تفکر افراطی احمدی نزاد خواهد بود.

وی در ادامه افزود: البته ما انتقادهای خود را از دولت خواهیم داشت و معتقدیم که دولت باید به سرعت نسبت به مطالبات مردم به خصوص فرهنگیان عزیز اقدامات اساسی را انجام داده و کشور را از شرایط بحرانی خارج کند.

کلانتری در ادامه تاکید کرد: ما تلاش خواهیم کرد تا امید را در جامعه گسترش داده و معتقدیم افرادی که به دنبال نا امید کردن  مردم از نظام و انقلاب هستند در حقیقت در زمین دشمن بازی می کنند.

وی در ادامه با اشاره به  ساماندهی نیروها برای پیگیری مطالبات فرهنگیان و ضرورت استفاده از روش های قانونی گفت: ما بعد از  سالها فعالیت به این نتیجه رسیدیم که باید مرز خود را با براندازان و آشوب طلبان جدا کنیم. سیاست ما نه ستیز است و نه تهاتر و سکوت ، بلکه ما با شجاعت، عقلانیت به دنبال حقیقت طلبی، عدالت خواهی و اخلاق گرائی در جامعه بوده و بر ارزشهای اسلامی تاکید جدی داریم.

وی در ادامه بیان داشت: ما به این نتیجه رسیدیم که  نباید دچار تکبر و غرور شویم. ما می دانیم که در کشور فقط ما معلمان نیستیم که مشکل داریم بلکه افراد دیگری هم هستند که مشکلات فراوانی داشته و از این جهت تلاش خواهیم کرد تا مطالبات خود را اولویت بندی کرده و در چهارچوب قانون آنها را پیگیری نماییم.

کلانتری در ادامه تاکید کرد: ما یاد گرفتیم  که نهاد دموکراتیک نهان دموکراتیک می خواهد و گسترش آگاهی در میان جامعه یک ضرورت تاریخی است و دموکراسی آموختنی است و باید به این حقیقت توجه نماییم لازم است مسائل خود را با گفت و گو با مسئولان حل و فصل کرد و اگر از این راه نشد انگاه به دنبال راه های دیگری که قانون اساسی برای ما مشخص کرده خواهیم رفت. ما باید تهدید ها را به فرصت تبدیل کرده و به  مردم که  سرمایه های عظیم کشور  هستند عنایت بیشتری داشته باشیم.

این پیشکسوت فرهنگی با اشاره به اینکه ما در این سازمان به دنبال مطالبات معلمان، دانشجو معلمان، بازنشستگان و دانش آموزان هستیم یاد آور شد: دفاع از حقوق دانش آموزان در مسائلی چون ارتقاء سطح آموزش، عدالت آموزشی، کسب دانش کارآمد و حفظ کرامت آنان و فراهم کردن شرایط مناسب برای فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی از جمله اولویتهای ماست.

وی در ادامه گفت: ما در سازمان در کنار تعلیم و تربیت به اقتصاد و سیاست هم توجه داشته و معتقدیم که برای رفاه و آسایش مردم باید همه شرایط مناسب را فراهم کرد. تاکید بر سیاست  تاکید امروز ماست، اما تاکید ما بر تعلیم و تربیت و حل مشکلات اقتصادی فرهنگیان تاکید هر روز ماست.

کلانتری در پایان با اشاره به نقش کانون های صنفی در پیگیری مطالبات فرهنگیان بیان داشت: بنده به عنوان خادم معلمان از شما درخواست دارم که در چهارچوب قانون مطالبات مادی و معنوی این عزیزان را پیگیری نموده و سازمان معلمان ایران نیز در این رابطه آماده همه گونه همکاری باشماست.

برگزاری گردهمائی روسا و دبیران اجرائی کانون های بازنشستگان فرهنگیان گلستان

گردهمائی روسا و دبیران اجرائی کانون های بازنشستگان آموزش و پرورش گلستان در شهرستان گرگان  برگزار گردید. در این جلسه پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و سخنرانی  فرماندار  و رئیس آموزش و پرورش شهرستان بندرگز هر یک از  مسئولین شهرستانها دیدگاه ها و نظرات خود را در مورد مهم ترین مطالبات صنفی فرهنگیان بیان داشته و پس از بحث و بررسی موارد زیر به تصویب رسید.

- با عنایت به اینکه طرح دائمی کردن قانون خدمات کشوری و همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین درهمین ایام در کمیسیون مربوطه مجلس مورد بحث و جمع بندی است ؛ پیشنهادات مستدل و مفید هرچه زودتراز شهرستانها فرستاده شود تا جهت استفاده به کانون کشوری و مدیر عامل محترم صندوق بازنشستگان ارسال شود.

2- کانون استان پیگیری ها و اقدامات معمول در رابطه با بند 1 صورت جلسه و بیمه تکمیلی ویژه در خصوص چشم و گوش و دندان را در جلسه آتی ارائه دهد.

3- حقوق منظور برای ورّاث متوفی و ازدواج فرزندان و پاداش بازنشستگی بازنشستگان که چندین سال پرداخت نشده پس از اخذ پاسخ مناسب مستدل در جلسه آتی خدمت کانون های شهرستانی تقدیم گردد.

4- اطلاعات شفاف نسبت به چگونگی اعمال درصد افزایش و همسان سازی انجام شده دراحکام از کارگزینی و صندوق بازنشستگی دریافت و به شهرستان ها اعلام گردد.

5- در پاسخ به خواسته ی سازمان معلمان بنا شد که اساسنامه و مرامنامه و آئین نامه های موجود را طی درخواستی به کانون استان ارسال فرمایند تا از طریق کانون استان جهت استحضار به کانون شهرستانها فرستاده شود.

6- نسبت به تشکیل کمیته های گردشگری،  ورزشی- فرهنگی و هنری- تحقیقات و پژوهش ، بهداشت و مراقبت از منزلت و حقوق بازنشستگان در استان و سپس در کانون شهرستانها اقدامی موثر و عام صورت پذیرد و گزارش گردد.

7- کانون های شهرستانی لیستی از بازنشستگان- اعضاء کانون و مستمری بگیران را به تفکیک به کانون استان تحویل فرمایند.(درقالب)

8- جمع بندی جلسات هم اندیشی (فصلی) در قالب مصوبات با تقسیم کار و تعیین مجری پیگیری شود.

9- برای سال 1397 دیدارهایی موثر در قالب برنامه با ( مدیرعامل صندوق بازنشستگی- رئیس کانون کشوری آموزش و پرورش- استاندار- مجمع نمایندگان- مدیر کل آموزش و پرورش گلستان- نماینده محترم ولی فقیه دراستان و شهردار مرکزی گرگان) صورت گیرد.

10- دعوت از آقای جعفری رئیس صندوق بازنشستگی گلستان درجلسات هم اندیشی فصلی.