به گزارش اکونا پرس،

علی الله یار ترکمن شامگاه چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: ۴۳ درصد متوسط ردیف ها در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه جلسه ای که شکل گرفت یک زمینه مشترک کاری خوب را برای ما ایجاد می کند، بیان داشت: باید بتوانیم برای آموزش و پرورش کار را دنبال کنیم.
الله یار ترکمن با اشاره به اینکه برنامه ریزی به صورت ملی انجام می گیرد، بیان داشت: برای مصرف منابع خودمان به الگوهای توسعه منطقه ای باید دست پیدا کنیم.
معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: شورای آموزش و پرورش باید کمک کند که الگو توسعه منطقه ای چهارمحال و بختیاری شکل گیرد و همان را الگو کند.
الله یار ترکمن خاطر نشان کرد: حل مشکلات مدارس شبانه روزی چهارمحال و بختیاری حتما باید در دستور کار قرار گیرد.
معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مشکلات آموزش و پرورش زیاد است اما بسیاری از آنها حل شده است، بیان داشت: یکی از مواردی که حل شده این است که حقوق سرباز معلمان به روز شده است.
بدهی آموزش و پرورش ۱۰ هزار میلیارد ریال است
نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری یکی از استان مستعد  کشور است، اظهار کرد: مدیران این استان انگیزه کاری خوبی را دارند.
وی با بیان اینکه هنرستان های چهارمحال و بختیاری نیازمند تقویت جدی است، اذعان داشت: طرح مدارس غیر انتفاعی در تمامی شهرستان های این استان باید مرود توجه قرار گیرد.
احمدی بدهی آموزش و پرورش را ۱۰ هزار میلیارد عنوان کرد و گفت: باید تمهیدات لمز برای پرداخت بدهی اموزش و پرورش فراهم شود.
نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اول قرار بر این بود که دولت بودجه آموزش و پرورش را به استان ها واگذار کند اما اعضای کمسیون مخالفت خود را اعلام کردند و پای آن ایستادند تا این تصمیم لغو شد.
وی با اشاره به ایثارگری معلمان در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری، ادامه داد: معلمی که در کوهرنگ تدریس می کند یک معلم نیست بلکه او یک رزمنده دفاع مقدس است.
نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما در مقابل معلمان احساس دین می کنیم، یادآور شد:  یک معلم در شهرستان کوهرنگ هفت ساعت پیاده روی می کند و با قایق تردد می کند تا بتواند خود را به تنها ۱۵ دانش آموز برساند و ما باید این مسائل و مشکلات را بتوانیم هرچه سریع تر حل کنیم.