به گزارش اکونا پرس،

طنز////▪️خبرنگار : سلام جناب آقای ترکمن بی شک در این روزهای نام شما بیشتر از آقای بطحایی وزیر آموزش و پرورش به گوش می رسد می شود خودتان را معرفی کنید ؟

❌ترکمن: جا دارد من هم به شما و مخاطبان کانال #حرف #حساب که نقادانه آموزش و پرورش را زیر ذره بین دارد سلام عرض کنم بنده علی الهیار ترکمن هستم معاون توسعه و مدیریت و پشتبانی وزارت آموزش و پرورش در دوره وزارت آقای بطحایی

▪️خبرنگار : چطور شد سر از معاونت توسعه و مدیریت و پشتیبانی در آوردید ؟ شما که جای دیگری مشغول بودید؟

❌ترکمن : خب من یک دوستی دیرینه با آقای بطحایی داشتم ایشان یک روز به من زنگ زدند و گفتند وزیر شده ام و می خواهم شما کار خودتان را بیخیال شوید و بیاید معاون من بشوید و من هم قبول کردم .

▪️خبرنگار: یعنی به همین سادگی؟

❌ترکمن : بله به همین سادگی، اساسا در آموزش و پرورش همه چیز باید ساده باشد.مهم ترین شعار تیم آموزش و پرورش صرفه جویی است. جناب بطحایی هم در وقت نهایت صرفه جویی را کردند و بی فوت وقت به من این پست را دادند.

▪️خبرنگار : درست می فرمایید ساده سازی و صرفه جویی خیلی خوب است اما رشته دانشگاهی شما لیسانس روان شناسی بوده اما آقای بطحایی وزیر آموزش و پرورش به شما معاونت پشتیبانی وزارتخانه را داده اند آیا این دو با هم سازگاراند؟

❌ترکمن : اولا باید بگویم من لیسانس خودم را در رشته روان شناسی گرفته ام و بعد فوق لیسانس خودم را در برنامه ریزی و تحلیل آموزشی از پاریس در محضر اساتید بنام برنامه ریزی آموزشی مثل کلود ساواژه، پوان یون، هرنز، سایتو و دولاتا تلمذ کردم و بعد مدرک دکتری خودم را در رشته ی سیاستگذاری آموزشی از دانشگاه آلبرتا کانادا گرفتم ،می بینید که همه مقاطع تحصیلی من با آموزش و پرورش مرتبط است و البته آقای بطحایی به تمام امور تحصیلی من آگاهی داشتند و با اطلاع کامل و تدبیر و درایت این وظیفه را به بنده سپردند.

▪️خبرنگار : اما بعضی ها گفتند شما به قصد تفریح به فرانسه رفته بودید و کانادا هم اصلا نرفتید نمی خواهم بگویم مدارک شما جعلی بود ولی اسنادی منتشر شد که نشان میداد مدارک شما قلابی بود.نکته مهم تر اینکه صرف داشتن مدارک مرتبط با آموزش و پرورش آیا کفایت می کند کسی معاونت پشتیبانی کلان ترین وزارتخانه کشور را به عهده بگیرد؟

❌ترکمن : اینها زیاد مهم نیست مهم این است که در مورد موضوعات کلی تری صحبت کنیم و همانطور که گفتم جناب بطحایی چیزی در وجود من دیدند که شاید شما آن را نمی بینید.

▪️خبرنگار: کلی تر از این که شما با مدرک روان شناسی دارید کار مالی بزرگ ترین وزارتخانه کل کشور را انجام می دهید ؟

❌ترکمن : عرض کردم اینها مهم نیست این حرفا اغلب فضا سازی رسانه ای است برای اینکه من را ترور مجازی کنند. که البته بیشترین ترور ها هم توسط کانال #حرف #حساب صورت گرفته و به نظر من هیچ وقت هم حرفشان توسط بنده و وزیر به حساب نیامده.

▪️خبرنگار : بله قبلا هم در یک گفتگو اشاره کرده بودید که شما را ترور مجازی کرده اند اما وقتی اتوبیوگرافی شما را می خواندم متوجه شدم که نوشته اید در سال ۱۳۷۳ وارد سازمان برنامه و بودجه شده اید در حالی که شما در سال ۱۳۷۰ در رشته روان شناسی وارد دانشگاه شده اید یعنی سال سوم دانشگاه پست گرفته اید آنهم “کارشناس دفتر امور آموزش و پرورش سازمان “این هم جزء همان ترورها محسوب می شود ؟یا …

❌ترکمن :نه این ترور نبود، بلکه توانایی ذاتی من بود، چون اگر اتوبیوگرافی بنده را بخوانید من تمام مدت مدیر بوده ام شما کمتر کسی را سراغ دارید که این همه پست را تجربه کرده باشد.

▪️خبرنگار : از اینها که بگذریم مهم ترین رسالتی که آقای بطحایی به شما واگذار کرده اند چه بوده؟

❌ترکمن : به واقع آقای بطحایی یک ماموریت مهم دارند که این ماموریت توسط “آقای نوبخت “به ایشان سپرده شده است و من و هر کسی که در این تیم کار می کند رسالتش انجام این ماموریت است.

▪️خبرنگار: یعنی شما و آقای بطحایی ماموریت دارید منویات آقای نوبخت را در آموزش و پرورش محقق کنید؟

❌ترکمن : شما جای من؟ا گر کسی به شما پست وزارت بدهد آیا نباید در راستای اهداف او گام بردارید؟

▪️خبرنگار : پس تعهد شما به آموزش و پرروش و معلمان ،دانش آموزان و اولیای آنها چه می شود؟

❌ترکمن : من منکر تعهدم به آموزش و پرورش نمی شوم اما من مامورم معذور.

▪️خبرنگار : می شود دقیقا بفرمایید تعهد شما چیست؟

❌ترکمن : صرفه جویی در تمام زمینه ها، در حقوق معلمان در هزینه های مدارس و…به نظرم ما باید به جایی برسیم که بتوانیم یارانه مردم را بدهیم!

▪️خبرنگار : مگر آموزش و پرروش آب و برق است که صرفه جویی کنید؟ داریم در مورد انسان ؛دانش آموزان و معلمان صحبت می کنیم و البته آینده کشور، همه کارشناسان معتقدند در این بخش اصلا نباید صرفه جویی کرد چون خسارت بار است.

❌ترکمن: این حرفای مفت کارشناسان محل اعتباری ندارد چون همان طور که گفتم مهم ترین رسالت ما توسط آقای نوبخت نوشته شده است. شما اصلا از بودجه هیچ نمی فهمید من نخبه ام.

▪️خبرنگار : این صرفه جویی در کدام بخش ها قرار است اعمال شود.

❌ترکمن : از سختی کار شروع کرده ایم به حول قوه الهی در تلاشیم حقوق تابستان را هم به حداقل و سپس قطع کنیم، تراکم دانش آموزان را به ۵۰ نفر برسانیم چون معنی نمی دهد یک معلم در یک کلاس ۳۵ نفره تدریس کند این اسراف است. با تقسیط پاداش پایان کار معلمان هم صرف جویی عمده ای کردیم باید به سمتی برویم که نیازی به پاداش پایان خدمت نباشد. این مسخره بازی ها و اسراف ها چه معنی دارد؟ آقای نوبخت خیلی راضی بودند و آفرین گفتند و حتی مرا یک ماچ آب دار کردند. بیمه طلایی را هم رنگش را عوض کردیم. کمی به آهنی نزدیک شده، در این زمان گرانی طلا بیمه طلایی چه معنایی دارد؟ اگر بتوانیم چوبیش کنیم عالی می شود. حذف هم شود چه بهتر. معلمان بیشتر به فکر سلامتیشان خواهند بود و کمتر مریض می شوند خبرهای خوش دیگری هم در پیش است که به مرور خدمت شما خواهیم گفت.

▪️خبرنگار : اگر در یک کلام مهم ترین افتخار خود را بخواهید عنوان کنید چه می گویید ؟

❌ ترکمن : صاف کردن آموزش و پرورش درتمامی جهات.

▪️خبرنگار:در ابتدای این گفتگو نوشته ایم ” طنز “، فکر می کنید روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش این گفتگو را تکذیب کنند؟

❌ترکمن : البته روابط عمومی رسالت دیگری دارد که توصیه می کنم با خود ایشان گفتگو کنید. اما به هر صورت یکی از مهم ترین وظایف هر روابط عمومی این است که تکذیبیه بنویسد خوب حق بدهید این رسالت باید به شایسته ترین شکل صورت بگیرد طنز و غیر طنزش فرقی نمی کند .ولی همانطور که گفتم با خود ایشان گفتگو کنید بهتر است.

▪️ خبرنگار: سوال آخر. می دانید معلمان ناراحت اند؟

❌طنز: بی خود ناراحت اند من با وجدانی آسوده هر شب می خوابم. حقوق خوبی هم می گیرم. من پول نخبه بودنم را می گیرم معلمان نباید انتظار داشته باشند. آن ها هم مثل من حقوق بگیرند.

▪️با تشکر از حضور شما در این گفتگو.

❌ترکمن: خواهش می کنم. راستی جناب بیا داوطلبانه حقوقت را ببخش به ما!

 

منبع: کانال تلگرامی حرف حساب