به گزارش اکونا پرس،

سرطان سینه بیماری پیچیده ای با فاکتورهای دخیل متعدد است. برخی از این فاکتورها همچون سن، سابقه خانوادگی، ژنتیک و جنسیت را نمی توان کنترل کرد. با اینحال فاکتورهایی وجود دارد که افراد می توانند آن ها را کنترل کنند. برخی از این فاکتورها در برگیرنده سیگار کشیدن، ورزش نکردن، اضافه وزن داشتن و رژیم غذایی است.

 

سرطان سینه ممکن است در موقعیت های مختلفی رشد کند، به شیوه های مختلفی توسعه یابد و نیازمند درمان های متعددی باشد. همانطور که برخی از سرطان های خاص به درمان های خاص بهتر پاسخ می دهند، برخی از سرطان ها نیز به غذاهای خاصی پاسخ می دهند. غذاهای زیر به طور کلی بخشی از رژیم غذایی سالم محسوب می شوند و می توانند از توسعه و پیشرفت سرطان سینه جلوگیری کنند:

    طیف وسیعی از میوه ها و سبزیجات رنگی

    غذاهای غنی از فیبر همچون غلات کامل، حبوبات و بقولات

    شیر و محصولات لبنی کم چرب

    محصولات مبتنی بر سویا

    غذاهای غنی از ویتامین D

    غذاها به خصوص ادویه هایی که دارای خاصیت ضد التهابی هستند.

 

مطالعه بیش از ۹۱۰۰۰ زن نشان می دهد رژیم غذایی در برگیرنده گیاهان می تواند خطر توسعه سرطان را تا ۱۵ درصد کاهش می دهد. مرکز سرطان توصیه می کند بین ۸ الی ۱۰ وعده میوه و سبزی در طول روز مصرف شود. میوه ها و سبزیجات در میان سایر مزایا، غنی از فلاونوئیدها و کارتنوئیدها هستند. این موضوع مزایای زیادی برای بدن خواهد داشت. مطالعات نشان می دهد میوه ها و سبزیجات برای پیشگیری از سرطان سینه مفید خواهد بود:

    سبزیجاتی با برگ سبز تیره

    فلفل

    گوجه فرنگی

    بادمجان

    مرکبات

    هویج

    کلم بروکلی

    کلم

    پیاز

    سیب

    گلابی

    هلو

    توت فرنگی

 

فیبرهای رژیمی غذایی:

اگرچه مطالعات انجام شده در مورد فیبر رژیمی غذایی و اثرات آن بر روی سرطان سینه هنوز جامع نیست اما مطالعات متعدد نشان می دهد این ماده می تواند در برابر بیماری های مختلف از بدن محافظت کند. از آن جایی که فیبر از سیستم گوارش پشتیبانی می کند و می تواند به دفع سموم و مواد زائد کمک نماید، باعث می شود سموم از بدن دفع شوند و اسیب ناشی از آن کاهش یابد. غلات کامل و بقولات در برگیرنده آنتی اکسیدان ها هستند و می توانند از بروز بیماری های مختلف جلوگیری کنند. خوردن بقولات غنی از فیبر مثل عدس می تواند خطر بروز سرطان سینه را کاهش دهد. توصیه می شود ۳۰ الی ۴۵ گرم فیبر در روز مصرف شود.