به گزارش اکونا پرس،

محققان در مطالعه ۳۴ ساله بیش از ۷۸۰۰۰ زن و در یک مطالعه ۲۷ ساله بیش از ۴۴۰۰۰ مرد را مورد تجزیه‌وتحلیل قرار دادند. محققان بر این باورند که زنانی که این پنج عادت را پذیرفته‌اند، ۱۴ سال افزایش طول عمر و مردان ۱۲ سال افزایش طول عمر را تجربه خواهند کرد.

 

۵ رازی که در این مطالعه برای افزایش طول عمر پیشنهاد شده است عبارتند از:

    از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید.

    روزانه به مدت ۳۰ دقیقه و یا بیشتر تمرین ورزشی داشته باشید.

    وزن خود را در محدوده سالم حفظ کنید (به طور خاص، پیشنهاد می‌شود که شاخص توده بدنی خود را بین ۱۸٫۵ و ۲۴٫۹ نگه دارید).

    از مصرف نوشیدنی‌های الکلی تا حد امکان خودداری کنید و یا آن را به شدت محدود کنید.

    سیگار کشیدن را برای همیشه کنار بگذارید.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” پیش بینی جالب طول عمر با طرز نشستن و برخاستن ” را نیز در وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی رایگان سوالات خود را در بخش مشاوره پزشکی دکتر سوشا ثبت کنید.

۵ راز بالا چگونه باعث افزایش طول عمر می‌شود؟

بر اساس نتایج این مطالعه، مردان و زنانی که سالم‌ترین شیوه زندگی را دنبال می‌کردند، ۸۲ درصد کمتر به بیماری‌های قلبی عروقی دچار می‌شوند و احتمال ابتلا به سرطان در آن‌ها حدود ۶۵ درصد کمتر از دیگر افراد بود.

یک رژیم غذایی ناسالم می‌تواند باعث فشار خون بالا و دیابت شود که به نوبه خود باعث بروز انواعی از عوارض و بیماری‌ها و در نتیجه، کاهش طول عمر می‌شود. یک رژیم غذایی سالم حاوی دانه‌های کامل، میوه، آجیل و غلات است. کمبود فعالیت بدنی نیز منجر به فشار خون بالا و دیابت می‌شود و افرادی که از نظر فیزیکی غیرفعال هستند، بیشتر به اضطراب، افسردگی، بیماری‌های قلبی عروقی و حتی سرطان مبتلا هستند.

اشاره به این نکته ضروری است که حفظ BMI در محدوده نرمال است که منجر به افزایش طول عمر خواهد شد. داشتن وزن کم و BMI کمتر از حد متوسط ​​، نشانه‌های سوء تغذیه و خطر ابتلا به پوکی استخوان، کاهش عملکرد سیستم ایمنی و ناباروری افزایش می‌یابد. ابتلا به چاقی و یا داشتن BMI بالاتر از حد نرمال باعث ایجاد بیماری‌های مزمن مانند آسم و مشکلات استخوانی می‌شود.

برای افزایش طول عمر ، رعایت نکات دیگری نیز لازم است. می‌بایست علاوه بر ورزش منظم روزانه و پیروی از یک رژیم غذایی سالم، زندگی اجتماعی فعالانه‌ای داشته باشید. چرا که بر اساس مطالعات تنهایی با افسردگی، جنون، اضطراب و بیماری‌های قلبی عروقی مرتبط است. به علاوه اینکه می‌بایست در طول روز خواب کافی نیز داشته باشید. نداشتن خواب کافی منجر به فشار خون بالا، دیابت و چاقی می‌شود.