به گزارش اکونا پرس،

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: در بازدیدی از مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور در جریان نحوه برگزاری مصاحبه برای آزمون معمان خارج از کشور قرار گرفتیم. وی ادامه داد: روز دوشنبه و سه شنبه نیز جلساتی را با حضور تعدادی از کارمندان امور بین الملل و مدرسان خارج از کشور برگزار کردیم.

این نماینده مردم درمجلس دهم ادامه داد:تاخیرهای متوالی در پرداخت حقوق و مزایای فرهنگیان خارج از کشور، موضوع چگونگی پرداخت و مزایا و فوق العاده اشتغال فرهنگیان اعزامی در مقایسه با سایر نهادهای دولتی، شیوه انتخاب فرهنگیان و نحوه گزینش آنان برای مدارس خارج از کشور و نحوه انتصابات در مراکز مدارس خارج از کشور و سرپرستی‌های معاونان مربوطه از محورهایی است که ما آنها را پیگیری می کنیم.

اولادقباد یادآور شد: مدارس خارج از کشور شامل 6 منطقه سرپرستی و 3 حوزه تک کشوری است که حوزه‌های سرپرستی همانند ادارات در مناطق آموزش و پرورش بوده و برابر مصوبه هیات وزیران مورد تصویب قرار می‌گیرند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حوزه‌های سرپرستی شامل سرپرستی مدارس جمهوری اسلامی در امارات متحده عربی، مدارس ایران در شبه قاره هند، مدارس ایران در سوریه، لبنان و اردن که مستقر در سوریه است، مدارس ایران در کویت و همچنین قطر و بحرین در ترکیه و کشورهای مشترک المنافع در قفقاز که مستقر در ترکیه است، می‌شود.

وی افزود: حوزه‌های تک کشوری نیز شامل سه بخش خاورمیانه و آفریقا، اروپا، آمریکا و کانادا و حوزه آسیای جنوب شرقی است که در حال حاضر ایران در 60 کشور دارای 111 مدرسه است که خدمات آموزشی و تربیتی به دانش آموزان مشتمل بر فرزندان کارگزاران، ماموران نظام، ایرانیان مقیم و سایر اتباع علاقمند به تحصیل در مدارس ایرانی را ارائه می‌کنند.