به گزارش اکونا پرس،

داود محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در رابطه با اختلافات میان آموزش و پرورش و شرکت بیمه آتیه سازان در مورد  پرداخت حق بیمه تکمیلی فرهنگیان، گفت: هر دو مجموعه مدعی پایبند به تعهدات خود هستند اما ماحصل این اختلافات عدم و تعلل در پرداخت حق و حقوق فرهنگیان و معلمان و تضییع حقوق آنها است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش و پرورش و بیمه باید به صورت هماهنگ به تعهدات خود در قبال حق بیمه تکمیلی فرهنگیان فرهنگیان عمل کنند، افزود: اختلافات به وجود آمده میان آموزش و پرورش و فرهنگیان نگرانی فرهنگیان را به دنبال داشته است.

 

بیمه آتیه سازان حافظ نقشی در مشکل تاخیر در پرداخت هزینه درمانی فرهنگیان ندارد

وی ادامه داد: انتظار می‌رود آموزش و پرورش بدهی بیمه را پرداخت کند تا بیمه بتواند به تعهدات خود در قبال فرهنگیان پاسخگو باشد و از سویی بیمه نیز باید به مقررات پایبند باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم در مورد اظهارنظر مسئولان وزارت آموزش و پرورش مبنی بر اینکه بیمه آتیه سازان حافظ قرارداد گذشته را به قرارداد جدید تسری داده است، گفت: باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد و تخلفات صورت گرفته مشخص شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: نمی‌توان در شرایط موجود بیمه فرهنگیان را معطل نگه داریم؛ وزارت آموزش و پرورش و بیمه باید به اختلافات میان خود پایان داده و کم‌کاری‌ها از جانب دو طرف مشخص و رفع شود زیرا وجود بیمه برای فرهنگیان حیاتی است و بیمه آنها باید دارای امینت کافی باشد.