به گزارش اکونا پرس،

عصر دیروز سید‌محمد بطحایی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان تربت‌حیدریه در سالن جلسات فرمانداری این شهر با تبریک ایام خجسته ذی‌الحجه گفت: «در سخن همه مسئولان، آموزش و پرورش در اولویت است و تجربه سایر کشور‌ها نشان از عبور قطار توسعه از آموزش و پرورش است. اگر بخواهیم دانش‌آموزان ما عاقبت به خیر شوند باید در آموزش وپرورش سرمایه‌گذاری کرد و وضعیت آینده کشور بستگی به برنامه‌های امروز حوزه تعلیم‌وتربیت دارد.»

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: «اهمیت یافتن آموزش و پرورش آینده کشور را ترسیم می‌کند و جامعه ذی‌نفعان در آموزش و پرورش بسیار گسترده و حساس است. مصمم هستیم در دوره ابتدایی به سیطره آموزش پایان دهیم اما به محض اقدام با عکس‌العمل جامعه مواجه می‌شویم وقتی چنین حساسیتی در جامعه وجود دارد اجرای طرح‌ها به سهولت امکان ندارد و این موضوع در تجربه چهل ساله انقلاب کاملا مشهود است.»

بطحایی گفت: «اگر روش‌های آموزش و پرورش تغییر نکند، سی سال دیگر نیز همین مشکلات وجود خواهد داشت و برای حل این مشکل باید همه دستگاه‌ها و خانواده‌ها تلاش کنند و جامعه باید نسبت به آموزش و پرورش حساس باشد.»

عضو کابینه تدبیر و امید به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب درباره آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: «نباید حرمت معلم مورد خدشه واقع شود و اعتماد جامعه به این قشر نباید از بین برود.»

وزیر آموزش و پرورش به راه‌اندازی شبکه تعاملی سینا هم اشاره کرد و گفت: «با راه‌اندازی این شبکه بسیاری از مسائل را می‌شود در فضایی مطلوب‌تر با فرهنگیان مطرح کرد. اگر دخالت‌های ستاد در مدرسه را کاهش دهیم خود مدارس بسیاری از مشکلات را رفع می‌کنند. تمام تلاش خود را برای بازگرداندن بندهای حذف شده در فیش‌های حقوقی به کار بسته‌ایم.»

در دومین روز سفر وزیر به خراسان رضوی مسایل حوزه تعلیم و تربیت شهرستان تربت حیدریه با حضور وزیر آموزش و پرورش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه که جمعی از فرهنگیان نیز حضور داشتند، نماینده تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه شهر، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خراسان، دو تن از نمایندگان معلمان، دانش‌آموز عبدالهی دارنده رتبه اول در کنکور سراسری در رشته زبان خارجی و چند نفر از مسئولان محلی درباره مسائل مختلف تعلیم و تربیت سخن گفتند و مطالباتی را با وزیر آموزش و پرورش مطرح کردند.

باستانی نماینده تربت حیدریه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی در این جلسه وزیر آموزش و پرورش را از وزرای توانمند برشمرد و گفت: «کمبود نیروی انسانی از جمله مشکلاتی است که باید به آن پرداخته شود.»

او تجمیع مدارس کوچک را در روستاها مسئله‌ساز دانست و افزود: «وجود مسیری برای طرح مطالبات صنفی توسط معلمان همواره ضروری است.»

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز مهم‌ترین وظیفه نظام تعلیم و تربیت را اجرای سند تحول دانست و بر توسعه مشارکت‌ها و تفویض اختیار به مدارس و مدرسه محوری تاکید کرد.

نوروزیان معاون سیاسی اجتماعی استانداری خراسان رضوی نیز گفت: «تامین بخشی از کمبود نیروی انسانی را می‌توان از طریق دانشگاه‌های استان تامین کرد.»

او طرح خرید خدمات آموزشی را بسیار خوب و مطلوب دانست و خواستار تقویت آن شد و تسریع در اجرای این طرح را ضروری برشمرد.

معیشت معلمان، بازنشستگان، بیمه تکمیلی، تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور، تاکید بر حذف آزمون‌ها، ضرورت افزایش بودجه آموزش و پرورش، کمبود نیروی انسانی و... از جمله مسائلی بود که در این جلسه مطرح شد.